هواپیمایی فری برد ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
هواپیمایی فری برد ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

فری‌برد (Free Bird) یکی از ایرلاین‌های خصوصی کشور ترکیه است که به مقاصدی در اروپا، لبنان و ایران پرواز دارد.

فری‌برد ایرلاینز، ایرلاینی چارتری متعلق به کشور ترکیه است که قطب اصلی آن در فرودگاه آتاتورک استانبول قرار دارد و دو فرودگاه آنتالیا و دالامان هاب‌های آن محسوب می‌شوند. فری‌برد از جمله ایرلاین‌های خصوصی ترکیه است که مالکیت آن در اختیار گوزن هلدینگ (Gozen Holding) قرار دارد. فری‌برد نخستین ایرلاین در ترکیه است که تمامی گواهینامه‌های Jar Ops-1، 145Jar، IOS 9001:2008 و IOSA را دریافت کرده است.

از آنجا‌یی‌که فری‌برد ایرلاینز دارای پرواز به شهرهای تهران و اصفهان است، گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، می‌توانند از پروازهای این ایرلاین استفاده کنند.

هواپیمایی فری برد

تاریخچه

فری‌برد ایرلاینز در ماه ژوئن سال ۲۰۰۰ به ثبت رسید و از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را با سه فروند هواپیمای MD-83 به‌طور رسمی آغاز کرد. به‌تدریج با توسعه و رونق پروازها، از سال ۲۰۰۴ فری‌برد اقدام به نوسازی ناوگان خود با هواپیماهای جدید Airbus 320 و Airbus 321 کرد. روند نوسازی و تجهیز ناوگان فری‌برد ادامه یافت تا اینکه در سال ۲۰۱۲ تعداد هواپیماهای اختصاصی فری‌برد به هفت فروند افزایش یافت. سیاست این ایرلاین خرید هواپیماهای نو و ارائه خدمات لوکس به‌صورت چارتر به‌منظور جذب گردشگر است.

ناوگان

در حال حاضر، فری‌برد ایرلاینز پروازهای خود را با هفت فروند هواپیمای Airbus A320 انجام می‌دهد. از این تعداد یک فروند از نوع A320-232 و سایر از نوع A320-214 هستند.

هواپیمایی فری برد

کلاس‌های پروازی

فری‌برد ایرلاینز دارای کلاس‌های پروازی به مفهوم بیزینس، اکونومی و... نیست؛ ولی درصدد است تا خدمات لوکسی را به مسافران ارائه دهد. برای نمونه، منوی غذایی قابل سفارش پیش از پرواز، نشریات رایگان و... است.

بار مجاز

میزان بار مجاز در پروازهای فری‌برد ایرلاینز ۳۲ کیلوگرم و کیف دستی قابل حمل داخل کابین ۶ کیلوگرم به‌ازای هر نفر مسافر است.

هواپیمایی فری برد

مقصدها

پروازهای فری‌برد ایرلاینز به مقصد اروپا، لبنان و ایران (فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و فرودگاه بین‌المللی اصفهان) انجام می‌شود.

حوادث

خوشبختانه تاکنون حادثه‌ای در پروازهای فری‌برد ایرلاینز ثبت نشده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه