قدیمی ترین ساختمان های جهان در لندن

سحر مردانه
سحر مردانه چهار شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
قدیمی ترین ساختمان های جهان در لندن

لندن، پایتخت کشور انگلستان و بزرگ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین شهر در بریتانیا است. این شهر دارای قدمتی دو هزار ساله است که به‌خوبی توانسته گردشگران را مجذوب زیبایی‌های خود کند.

لندن، نه‌تنها شهر معروف انگلستان، بلکه معروف در سراسر جهان است. این شهر که در کنار رودخانه تایمز واقع شده، دارای قدمتی دو هزار ساله است. ساختمان‌های قدیمی به جا مانده در لندن، مربوط به دوران روم باستان است. در این شهر معماری مدرن در کنار معماری معاصر قرار گرفته و زیبایی بی‌نظیری را خلق کرده که توانسته نظر تمامی گردشگران را به خود جلب کند.

۱. ساختمان هتل براون (Brown's Hotel)

لندن

هتل‌ها در لندن، عملا قبل از به وجود آمدن راه‌آهن‌ها وجود نداشته‌اند، به همین دلیل بازدید‌کنندگان باید یا در خانه‌ها یا مهمان‌خانه‌هایی که به مربیان اختصاص داده می‌شد، می‌ماندند. هتل براون که در خیابان آلبرمال (Albemarle) وجود دارد، در سال ۱۸۳۷ افتتاح شد و تا به امروز هم در آن به روی مهمانان باز است.

۲. رستوران رولز (Rules)

لندن

در کوچه‌ای باریک، قدیمی‌ترین رستوران لندن که مربوط به سال ۱۷۹۸ است، با نام رستوران رولز قابل‌مشاهده است. در حال حاضر این رستوران نه‌تنها به‌دلیل سرو غذا‌های لذیذ و کلاسیک بریتانیایی شناخته شده، بلکه دارای اتاق‌های غذا‌خوری خصوصی دل‌نشین و بسیار دوست‌داشتنی است که توانسته نظر مثبت تمامی مشتریان را به خود جلب کند.

۳. فروشگاه لاک و کو هترز (Lock & Co Hatters)

لندن

در خیابان ششم سنت جیمز (St. James’s St)، قدیمی‌ترین فروشگاه لندن از سال ۱۶۷۶ با نام لاک و کو هترز که شعبه اصلی این فروشگاه نیز هست، قرار گرفته و همچنان مشغول به فعالیت است. این فروشگاه، قدیمی‌ترین فروشگاه کلاه در جهان نیز محسوب می‌شود که تبدیل به یک شغل خانوادگی شده و تا به امروز، نسل به نسل انتقال یافته است. چرچیل، چارلی چاپلین، دریا سالار لرد نلسون و دیگر مشاهیر، از جمله کسانی بوده‌اند که از این کلاه‌های معروف به سر کرده‌اند.

۴. خانه ۵۲-۵۵ نیواینگتون گرین (52-55 Newington Green)

لندن

قدیمی‌ترین خانه‌ی تراس‌دار در لندن که تاریخ ساخت آن به سال ۱۶۵۸ باز‌می‌گردد و در سمت غرب شهر زیبای نیواینگتون گرین قرار دارد. یکی از ساکنان سابق و البته معروف این ساختمان قدیمی، دکتر ریچارد پرایس (Dr Richard Price) بوده، خطیب و منتقدی که توسط افراد معروف در آن سال‌ها نیز مورد ملاقات قرار گرفته است.

۵. ساختمان بازار لباس

لندن

قدیمی‌ترین خانه در شهر لندن که در گوشه‌ای از خیابان Farringdon قرار گرفته است. این خانه‌ی شهری، دارای چهار خواب با دیوار‌های آجری بلند است. قدمت این ساختمان به سال‌های ۱۵۹۷-۱۶۱۴ باز‌می‌گردد، به همین دلیل با سر‌بلندی از میان جنگ و بمباران جان سالم به در برده است. در حال حاضر این ساختمان دارای آب گرم و سرد و برق است، اما مردم هنوز هم هنگام بازدید از آن، بسیار متعجب می‌شوند. البته تمامی قسمت‌های خانه برای بازدید عموم در دسترس نیست.

۶. استاپل (Staple)

لندن

یکی دیگر از ساختمان‌های قدیمی لندن که قدمت آن به دهه‌ی ۱۵۸۰ باز‌می‌گردد. در طول جنگ جهانی دوم این ساختمان به‌شدت آسیب دید و قسمت‌های زیادی از آن تخریب شد، اما دوباره در دهه ۱۹۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت تا به محل دادرسی لندن برای ملاقات موسسات تبدیل شود.

۷. تالار معبد میانی (Middle Temple Hall)

لندن

یکی از بهترین تالار‌های الیزابت در لندن که در سال۱۵۶۲ ساخته شده، تالار معبد میانی است که از آتش‌سوزی‌های بزرگ به جهت تغییر باد، جان سالم به در برده است. اما در نهایت، قسمت‌های زیادی از این ساختمان طی آتش‌سوزی‌هایی که در سال‌های ۱۶۷۷ و ۱۶۷۸ رخ داد، نابود شد و از بین رفت. با این حال این سالن در سال ۱۶۰۲، اولین اجرای نمایشنامه کمدی شب دوازدهم شکسپیر را به خود دیده است.

۸. ساختمان گیلدهال (Guildhall)

لندن

گیلدهال، ساختمانی قدیمی در لندن است که در سال ۱۴۱۱ ساخته شده است. این ساختمان در زمان رومیان ساخته شده و در آن زمان یک آمفی‌تئاتر بوده که بزرگ‌ترین در بریتانیا نیز محسوب می‌شد. بعد‌ها این ساختمان برای سالیان سال به شهرداری تبدیل شد و تا به امروز نیز به‌عنوان مرکز اداره شهر لندن، مورد استفاده قرار گرفته است.

۹. کلیسا St Bartholomew

لندن

کلیسای سنت بارتولومئو قدیمی‌ترین کلیسای لندن به شمار می‌آید که کشف آثار قدیمی در آن نیز یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. تاریخ ساخت این کلیسا به سال ۱۱۲۳ باز‌می‌گردد که قدیمی‌ترین مکان عبادت به‌صورت مستمر در لندن به شمار می‌آید. این کلیسا به‌خوبی توانسته ویژگی‌های اصلی خود از قرن ۱۲ را حفظ کند. اگر ظاهر این کلیسا به نظر‌تان آشنا می‌آید، اصلا تعجب نکنید، زیرا در فیلم‌های زیادی مانند شکسپیر عاشق، رابین هود شاهزاده دزدان و... مورد استفاده قرار گرفته است.

۱۰. تالار وست مینستر (Westminster Hall)

لندن

قدیمی‌ترین ساختمان در کاخ وست مینستر لندن، تالار وست مینستر است که تاریخ ساخت آن به سال ۱۰۹۷ باز‌می‌گردد. افراد معروف زیادی نظیر تامس مور، ویلیام والاس، گای فاکس در سال ۱۶۴۹ در این تالار محاکمه و حتی به اعدام محکوم شده‌اند. هنگام بازدید از این تالار سعی کنید حتما با تور همراه شوید تا از راهنمایی‌های مفید آنان بهره‌مند شوید.

۱۱. برج سفید (White Tower) در برج لندن

لندن

قدیمی‌ترین ساختمان دست‌نخورده در لندن که تاریخ ساخت آن به سال ۱۰۷۸ باز‌می‌گردد. برج سفید اولین بنایی است که توسط ویلیام فاتح دستور ساخت آن در برج لندن داده شد. این برج همچنان یکی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا نیز به شمار می‌آید، زیرا در پس دیوار‌های بلند آن زندانیان زیادی شکنجه و اعدام شده‌اند.

۱۲. All-Hallows-by-the-Tower

لندن

کلیسای آل هالوز یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های لندن است که تاریخ ساخت آن به سال ۶۷۵ باز‌می‌گردد. این کلیسا تقریبا ۴۵۰ سال از کلیسای St Bartholomew-the-Great قدیمی‌تر است. این ساختمان به‌دلیل قدمت زیادی که دارد، مورد بازسازی قرار گرفته و در حال حاضر فقط قسمتی از قوس‌های ساختمان از دوران رومیان باقی مانده است.

۱۳. کلیسا سنت براید (St Bride’s Church)

لندن

کلیسای سنت براید، کلیسای قدیمی مربوط به قرن ششم، شبیه به یک کیک عروسی کلاسیک با چندین لایه است. گفته می‌شود که در زمان‌های قدیم، شاگرد نانوایی در لودگیت هیل (Ludgate Hill)، آرزو داشت تا دسری عجیب و غریب برای همسر آینده‌ی خود تدارک ببیند تا او را شگفت‌زده کند، به‌یک‌باره چشمش به کلیسای سنت براید می‌افتد و از او در ساخت کیک الهام می‌گیرد. علاوه بر این گفته می‌شود که زیر بنای اصلی این کلیسا، سکه و برخی از آثار به جا مانده از رومیان کشف شده است.

۱۴. کلیسای قدیمی سنت پانکراس (St Pancras Old Church)

لندن

کلیسای سنت پانکراس، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های باستانی در لندن است که به‌طور تقریبی قدمت آن را مربوط به قرن چهارم تخمین زده‌اند. با این تفاسیر این کلیسا باید اولین مکان عبادت مسیحیان در لندن باشد.

۱۵. دیوار لندن (London Wall)

لندن

این فقط قسمت‌هایی از باقی‌مانده دیوار لندن است که به دست رومیان ساخته شده است. هم‌اکنون قسمت‌های زیادی از دیوار توسط سیتی لندن احاطه شده، اما هنوز در بخش‌هایی از شهر باقی‌مانده آن قابل‌مشاهده است.

۱۶. معبد میترا (Temple of Mithras)

لندن

کاوش باستان‌شناسان در لندن موجب شد تا آنان موفق به کشف معبد میترا رومیان شوند. قدمت این معبد تقریبا به قرن دوم باز‌می‌گردد. علاوه بر این در سال ۱۹۵۴ نیز مجسمه‌ای از میترا در لندن کشف شد که به موزه شهرداری لندن منتقل شد.

۱۷. سنگ لندن (London Stone)

لندن

اینجا درست است که یک ساختمان نیست، اما بسیار جذاب است. تخته سنگی مرموز که هیچ‌کس از قدمت آن یا اینکه برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گرفت، اطلاعی ندارد. سنگ لندن سالیان سال است که در خیابان کنون قرار دارد و یک جاذبه مرموز گردشگری به حساب می‌آید. این سنگ تقریبا شبیه به یک محراب است و باستان‌شناسان می‌گویند که مربوط به دوران رومیان است، اما هنوز نتوانسته‌اند قدمت آن را به‌طور دقیق تخمین بزنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه