فرودگاه صوفیه؛ بلغارستان

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه صوفیه؛ بلغارستان

فرودگاه بین‌المللی صوفیه مهم‌ترین فرودگاه بلغارستان است که سالانه بیش از ۶ میلیون مسافر جا‌به‌جا می‌کند.

صوفیه پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بلغارستان و یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های اروپا به شمار می‌رود. قدمت سکونت انسان در این شهر به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. این شهر ۴۹۲ کیلومتر مربع مساحت دارد و در حال حاضر ۱٫۲۷ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند که بر این اساس دوازدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

معرفی فرودگاه

سفرودگاه صوفیه

فرودگاه صوفیه در اواخر دهه ۱۹۳۰ ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم از این فرودگاه برای مقاصد نظامی استفاده می‌شد اما از سال ۱۹۴۷ پرواز‌های عمومی و باری از سر گرفته شد. در حال حاضر فرودگاه صوفیه با جابه‌جایی سالانه بیش از ۶ میلیون مسافر مهم‌ترین فرودگاه بلغارستان به حساب می‌آید.

مشخصات

فرودگاه صوفیه

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: SOF
  • کد ایکائو: LBSF
  • ارتفاع از سطح دریا: ۵۳۱ متر
  • قطب اصلی ایرلاین: BH Air، Bulgaria Air، Bulgarian Air Charter، Ryanair، Wizz Air
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۵۳۴ کیلموتر بسته به شرایط پرواز معادل حدودا ۷ ساعت

پایانه‌ها
فرودگاه صوفیه

فرودگاه صوفیه دارای دو پایانه مسافربری است. پایانه ۱ در سال ۱۹۳۷ افتتاح شد و کوچک‌تر و قدیمی‌تر است. بیشتر پرواز‌های بین‌المللی از پایانه ۲ صورت می‌گیرد. رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوعی در پایانه‌ها پیدا می‌شود اما باید دقت داشت که شب‌ها بسته‌اند.

از امکانات فرودگاه نیز می‌توان به اینترنت وای‌فای رایگان، تور گردش در فرودگاه، دستگاه خودپرداز ATM، تبدیل ارز، خدمات مخصوص خانواده‌‌ها و کودکان، داروخانه ( پایانه دوم)، دفتر پست و نمازخانه (پایانه دوم) اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه صوفیه در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد

راه‌‌های دسترسی

فرودگاه صوفیه

دو خط اتوبوس برای فرودگاه صوفیه در نظر گرفته شده است. زمان رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر ۳۰ دقیقه و کرایه اتوبوس نیز نیم یورو است. اتوبوس‌ها بین ساعت ۵ صبح تا ۲۳ فعالیت می‌کنند. بلیط را نیز می‌توانید از باجه‌های داخل پایانه‌ها تهیه کنید.

تاکسی‌ها نیز یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای جابه‌جایی است که بهترین راه برای استفاده از آن‌‌ها نیز از قبل رزرو کردن است. هزینه حدودی تاکسی برای مسیر فرودگاه به مرکز شهر ۵ یورو یا بیشتر است.

فوردگاه صوفیه یک ایستگاه مترو در پایانه ۲ دارد که مسافت بین فرودگاه تا مرکز شهر را در ۱۸ دقیقه طی می‌کند. بلیط مترو برای افراد بزرگسال حدودا ۰.۸ یورو است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه صوفیه

 در حال حاضر پرواز مستقیم  تهران ـ صوفیه صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه