خلاقیت های انیمیشنی را در موزه هنر کارتونی سانفرانسیسکو ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
خلاقیت های انیمیشنی را در موزه هنر کارتونی سانفرانسیسکو ببینید

موزه هنر کارتونی سانفرانسیسکو به انیمیشن و کارتون، پیشینه تکنولوژیکی هنر انیمیشن، طراحی‌های مفهومی و غیره اختصاص دارد.

وقتی در بخش شرقی میدان جیراردلی (Ghirardelli Square) در خیابان بیچ سانفرانسیکو قدم بزنید، اقیانوس آرام را در افق سمت چپ خود مشاهده خواهید کرد، اما اگر نظری هم به سمت راست‌تان داشته باشید، یک ساختمان آجری را می‌بینید که دریچه‌ی تخیلات را به روی شما باز می‌کند. موزه هنر کارتونی سانفرانسیسکو (Francisco's Cartoon Art Museum) به کارتون و انیمیشین اختصاص دارد و نمایشگاه‌هایی از آثار افراد خلاق حرفه‌ای و نوظهور را در معرض دید عموم قرار می‌دهد و به استعدادهای آینده فرصت تمرین و تجربه می‌دهد. این موزه قبلا در باغ‌های یربا بوئنا (Yerba Buena Gardens) مستقر بود که در سال ۲۰۱۵ بسته شد و مجددا در منطقه اسکله فیشرمن در اکتبر گذشته باز شد.

موزه هنر کارتونی سانفرانسیسکو

یکی از دیوارهای گالری به اثر «جهان بی‌نهایت از جیم استارلین» اختصاص دارد که تا ۴ سپتامبر به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه درباره هنر کارتونی از دهه ۱۹۷۰ تا قرن ۲۱ اثر این هنرمند و نویسنده‌ است که به شدت تحت تاثیر فیلم «انتقام‌جویان، جنگ ابدیت» بوده است. در ضمن روی یکی از دیوارها صفحات طراحی دستی کتاب «شاهزاده و خیاط» اثر جن وانگ به چشم می‌خورد.

در دومین گالری که گنجینه انیمیشن نام دارد، پیشینه تکنولوژیکی هنر انیمیشن، کارتون‌های تلویزیونی، طراحی‌های مفهومی، طراحی‌های مصور و طلق‌هایی شفاف از فیلم‌ها و نمایش‌هایی نظیر «فانتازیا» و «سیمپسون‌ها» به تفصیل نشان داده شده است.

موزه هنر کارتونی سانفرانسیسکو

برای هنرمندان جوان نیز میز و امکانات طراحی و رنگ‌آمیزی فراهم است. ساعت ۱۱:۳۰ صبح اولین شنبه هر ماه، جلسه طراحی‌های کارتونی برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال و در ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر، جلسه‌ای برای هنرمندان مشتاق ۱۳ تا ۱۷ ساله تدارک دیده شده است.

اتاق مطالعه این موزه با مجموعه آثار دائمی بیل واتسون، لیندان جانستون و دیگران تزیین شده است و مجموعه‌ای از رمان‌های گرافیکی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در ضمن در فروشگاه هدیه، کتاب‌ها و لوازم هنری به فروش می‌رسد. علاوه بر این باید بدانید که بازدید از این موزه حدود ۷۵ دقیقه از وقت‌تان را می‌گیرد.

این موزه از ۱۱ صبح تا ۵ عصر پنج‌شنبه تا سه‌شنبه باز است و بلیط آن برای بزرگسالان ۱۰ دلار و کودکان ۴ تا ۱۲ سال، ۴ دلار تمام می‌شود. البته کودکان ۵ ساله و کوچک‌تر می‌توانند به رایگان از این موزه دیدن کنند.

مطالب مرتبط:

منبع latimes

دیدگاه