ارتقای ایمنی گردشگری دریایی در قشم با نصب اسکله شناور

محبوبه پوریوسفی
محبوبه پوریوسفی دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
ارتقای ایمنی گردشگری دریایی در قشم با نصب اسکله شناور

هشتمین اسکله فلزی شناور در هرمزگان با موفقیت در حوضچه بندر شهید رجایی به آب انداخته شد.

«محمدرضا پوررجبی» معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:

ساخت هشت فروند اسکله فلزی شناور به ارزش مجموع ۵۲ میلیارد ریال از زمستان سال ۹۶ با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت.

پوررجبی ادامه داد:

تاکنون عملیات ساخت و نصب هفت فروند از این اسکله‌ها در مبادی گردشگری طبل، گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام و بندر تیاب در شهرستان میناب به پایان رسیده است؛ همچنین با پایان ساخت هشتمین اسکله، عملیات به آب‌اندازی آن در حوضچه تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی با موفقیت انجام شد و به زودی به جزیره قشم منتقل می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول ۲۰ و عرض پنج متری پانتون‌ها در کنار ارتفاع ۱۵۰ سانتی‌متری با آبخور ۳۰ سانتی‌متر را به‌عنوان مشخصات این اسکله فلزی ۳۰ تنی، برشمرد و گفت:

با نصب این اسکله در ساحل لافت قدیم، امکان پهلوگیری هم‌زمان دو فروند شناور تفریحی با ارتفاع عرشه آزاد ۱۲۰ سانتی‌متری فراهم می‌شود.

وی افزود:

علاوه بر این، با توجه به طراحی عرشه غیرهمسطح این اسکله، پهلوگیری قایق تندرو نیز در کنار شناورهای تفریحی امکان‌پذیر است.

پوررجبی با اشاره به به وجود جنگل‌های حرا در این منطقه و تردد چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی ابراز امیدواری کرد، استفاده از این گونه اسکله‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی ترددهای دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه