قطار کوستال پسیفیک نیوزلند در ماه دسامبر فعالیت خود را از سر می‌گیرد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
قطار کوستال پسیفیک نیوزلند در ماه دسامبر فعالیت خود را از سر می‌گیرد

خط آهن کوستال پسیفیک نیوزلند که به دلیل زلزله سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را متوقف کرده بود، بعد از دوسال از اول دسامبر ۲۰۱۸ دوباره راه‌اندازی می‌شود.

نیوزلند اعلام کرده است که خط آهن کوستال پسیفیک (Coastal Pacific) از اول دسامبر ۲۰۱۸، بار دیگر مسافران را در مسیر جنوب جزیره، از پیکتون به کریست‌چرچ و بالعکس جابه‌جا می‌کند. این خط آهن در پی زلزله وحشتناک سال ۲۰۱۶ در کایکورا بسته شده بود. در آگوست ۲۰۱۷، برای حمل بار مجددا مورد استفاده قرار گرفت، اما خدمات مسافربری آن همچنان به حال تعلیق باقی ماند تا سنگ‌ریزه‌های مسیر راه‌آهن به‌طور کامل پاکسازی شود.

قطار کوستال پسیفیک نیوزلند

بعد از زلزله، تعدادی از ساختمان‌های شهر تخریب و خط ساحلی دچار تغییر و تحولات شد و به همین دلیل برای برگشت شهر به وضعیت عادی زمان زیادی لازم بود. ریزش کوه تا هفته‌ها باعث مسدود شدن راه‌ها شده بود، اما مردم محلی دست به دست هم دادند و این مشکل را حل کردند.

به هر حال قطار کوستال پسیفیک تنها شاخصه این شهر نیست و طبق اعلام لونلی پلنت، خرچنگ‌های این شهر رتبه هفتم بهترین تجربه غذا در جهان را کسب کرده است و یکی دیگر از مزیت‌های سفر به این شهر به حساب می‌آید.

قطار کوستال پسیفیک نیوزلند

به لطف رشته‌‌کوه‌های کایکورا که از کنار دریا سر به فلک کشیده‌اند و چشم‌انداز خط افق را از آن خود کرده‌اند، سفر با قطار کوستال پسیفیک یکی از منحصر به فردترین تجربه‌های سفر با قطار خواهد بود که در امتداد این کوه‌ها حرکت کرده و مناظر زیبای اقیانوس آرام را پیشکش نگاه مسافران می‌کند. خط آهن ترانزآلپاین (TranzAlpine) نیز خدماتی مشابه کوستال پسیفیک ارائه می‌کند، البته مسیر آن از کریست‌چرچ به گری‌موث و بالعکس است و از وسط پارک ملی گذرگاه آرتور (Arthur’s Pass National Park) عبور می‌کند.

هر دو خط آهن، به مسافران خود کوپه‌های سفارشی جادار، صندلی‌های راحتی، پنجره‌های بزرگ، پنجره سقفی و یک کوپه سر باز برای تماشای بهتر مناظر ارائه می‌کنند. امکان رزرو جا از اول دسامبر ۲۰۱۸ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۹ میسر است و با توجه به وقفه دو ساله آن، انتظار می‌رود بلیت‌ها خیلی سریع فروخته شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه