کوله های شناور؛ کیف‌هایی که وزن کالاها را به حداقل می‌رساند

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کوله های شناور؛ کیف‌هایی که وزن کالاها را به حداقل می‌رساند

کوله‌های شناور، با ساختار خاص و ویژه‌ی خود، وزن و فشاری که روی کاربر می‌آید را به حداقل می‌رسانند. با معرفی این کیف‌های جذاب همراه کجارو باشید.

برای کسانی که از پیاده‌روی و سفر با کوله‌پشتی لذت می‌برند، به احتمال خیلی زیاد شنیدن نام «کوله‌های شناور» می‌تواند خیلی جالب باشد. این کوله‌های جدید که برای اولین بار در دنیا مطرح شده‌اند، سنگینی بار را برای کسانی که می‌دوند و قدم می‌زنند، به ترتیب تا ۸۶ و ۸۲ درصد کاهش می‌دهد. این کوله‌های شناور که به آن‌ها هاورگلاید (HoverGlide) هم گفته می‌شود، با ویژگی‌های خاصی که دارد، فشار ناشی از سنگینی بار روی گردن، کمر، شانه‌ها و زانوها را هنگام دویدن، پیاده‌روی، سفر و مواردی این‌چنینی، تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

کوله‌های شناور

کوله‌های شناور، از دو فریم مختلف و یک سیستم تعلیق ویژه بهره می‌برند، سیستمی که «فناوری بار معلق» نام دارد. این سیستم از دو فریم مختلف بهره می‌برد. یکی از این فریم‌ها ثابت است و روی کمر کاربر قرار می‌گیرد و دیگری، فریمی متحرک است، روی فریم ثابت سوار شده و به دنبال حرکت کاربر و فریم ثابت، به حرکت درمی‌آید. فریم متحرک با یک مکانیزم کاهنده‌ی ضربه به فریم ثابت وصل شده و همین، باعث می‌شود تا ارتفاع کوله از سطح زمین، یک میزان ثابت را داشته باشد و تحرک کاربر، تغییری در آن ایجاد نکند.

ویدیو معرفی کوله‌های شناور | دانلود از آپارات

کوله‌های هاورگراید یا همان شناور، در دو فریم با سایزهای ۲۴ و ۲۰ اینچی، در دسترس هستند. کوله‌ی ۲۴ اینچی، Trekker نام دارند؛ حجمی معادل با ۵۵ لیتر را اشغال می‌کند و ۹ پوند (حدودا ۴ کیلوگرم)  وزن دارد. فریم کوچک‌تر اما در سه پوسته‌ی مختلف و قابل تعویض عرضه می‌شود؛ پوسته‌ی ۲۸ لیتری Commuter و پوسته‌های ۳۰ لیتری Hiker و Tactical که هرکدام با توجه به کلاهایی که در آن‌ها قرار می‌گیرد، چیزی بین ۵٫۵ تا ۷ پوند (۲٫۵ تا ۳٫۵ کیلوگرم) وزن خواهند داشت.

کوله‌های هاورگلاید در کمپانی لایتنینگ پکس (Lightning Packs) ساخته می‌شوند؛ این کمپانی توسط دکتر لاورنس روم (Lawrence Rome) تاسیس شده است؛ روم یک متخصص عضلات و استاد دانشگاه پنسیلوانیا است و هنگامی که یگان‌ تحقیقاتی نیروی دریایی از وی درخواست کردند تا به آن‌ها در تحقیقاتشان کمک کند، نتیجه به خلق کوله‌های شناور انجامید چرا که تیم تحقیقاتی یگان ویژه‌ی نیروهای دریایی، به‌دنبال خلق چیزی بودند که از وزن و سنگینی که سربازانشان هنگام حمل ادوات جنگی تحمل می‌کنند، کم کند. روم در این باره می‌گوید:

هاورگلایدها به‌میزان زیادی وزن و فشار ناشی از حمل بار کوله‌پشتی هنگام  قدم زدن و حتی دویدن را کم می‌کند. هرچقدر که این فشار کمتر باشد، میزان انرژی که یک سرباز باید برای حمل بار مصرف کند هم کمتر می‌شود و این موضوع، بازدهی او را بالاتر می‌برد و عملکردش را بهبود می‌بخشد.

کوله‌های شناور

کمپین حمایت مالی (Kickstarter) برای تولید هاورگلاید شروع شده و با رسیدن به ۷۵ هزار دلار یا ۶۳,۶۲۳ یورو، ساخت این کیف‌ها به‌صورت رسمی و عمده آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع Lonelyplanet

دیدگاه