یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غروب آفتاب در ایتالیا تا طلوع خورشید در چین

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از غروب آفتاب در ایتالیا تا طلوع خورشید در چین

نشنال جئوگرافی، با عکس‌های این هفته خود، ما را از یک غروب در ایتالیا به یک طلوع روی دیوار بزرگ چین می‌برد.

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی این هفته، تصاویری از یک غروب در ایتالیا، یک روباه ماده و فرزندش، غواصان در خلیج کالیفرنیا، روباه‌ها در شب، اسکی در کوه‌های آلپ، دسته فلامینگوها و دیوار چین را به نمایش می‌گذارند.

غروب ایتالیایی

غروب ایتالیایی

ورنزا یکی از پنج شهری است که ساحل Cinique Terre را دربر دارد. قدمت این دهکده که اقتصادش بر پایه ماهیگری است، به هزار سال می‌رسد.

خانواده روباه‌ها

خانواده روباه ها

عکاس این عکس Shane Kalyn سال‌ها است که به دنبال مادر روباه (سمت چپی) است.

اعتمادی که در این سال‌ها بین ما ایجاد شده، فاصله ما را کم کرده است و حالا او خیلی راحت خود و فرزندانش نزد ما می‌آیند و اجازه می‌دهند تا از آن‌ها عکس بگیرم.

غواصی خطرناک

غواصی خطرناک

در خلیج کالیفرنیا، غواص‌ها تورهای شکارچی‌های غیرقانونی را که باعث از بین رفتن لاک‌پشت‌ها، فک‌ها و دیگر حیوانات می‌شوند، جمع می‌کنند. این شکارچیان به امید گرفتن ماهی‌های کمیاب و فروختن آن‌ها در بازار سیاه، در دریا تور می‌اندازند.

اسکی بهاری

اسکی بهاری

اسکی‌بازان سراسر کشور، در کوه‌های آلپ در ایتالیا، میان برف‌ها اسکی می‌کنند. فصل اسکی در کوه‌های آلپ از اوایل پاییز تا اواخر بهار است.

روباه‌های شب‌کار

روباه های شبکار

دو روباه سرخ عربی در مقابل نورهای شهر ضدنور شده‌اند. این حیوان‌ها فعالیت خود را در شب آغاز می‌کنند؛ به دنبال غذا، موش‌های کوچک و پرنده‌ها می‌روند و گاهی هم در جاده کشته می‌شوند.

دسته فلامینگوها

دسته فلامینگوها

تمام فلامینگوها در آب‌های کم‌عمق آبگیر کوچکی در تانزانیا استراحت می‌کنند و غذا می‌خورند. فلامینگوهای بزرگ‌تر، بلندتر و کم‌رنگ‌تر هستند، درحالی که کوچک‌ترها پاهای کوتاه‌تری دارند و پررنگ‌تر هستند.

دیوار بزرگ

دیوار بزرگ

انوار صبحگاهی دیوار بزرگ چین را تابان کرده‌اند. با اینکه طول این دیوار چند هزار کیلومتر بیشتر نیست، اما افسانه جالبی است که همچنان از فضا قابل مشاهده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه