حمایت فرانسه از سفر گردشگران کشورش به ایران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
حمایت فرانسه از سفر گردشگران کشورش به ایران

فرانسه از سفر گردشگران فرانسوی به ایران و توسعه گردشگری کشور حمایت می‌کند.

 «ژان باتیست لوموآن»، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه، در دیدار از آخرین روز چهلمین نمایشگاه «تاپ رزا»، با عنوان نمایش دوستی با ایران، از تعدادی از شرکت‌های حاضر در پاویون کشورمان نیز دیدن کرد. او درباره ایران گفته است:

من ایران را دوست دارم و تاکنون دو بار از ایران دیدن کردم. هرچند حضور من در ایران کاری بوده، اما از ظرفیت بالای گردشگری این کشور آگاهم. ایران حداقل ظرفیت پذیرش چندین برابر گردشگر فعلی را در هر سال دارد.

در این بازدید، نمایندگان کشورمان در پاویون ایران، در پاسخ به سوالات لوموآن، آماری از تعداد حضور فرانسویان در ایران و میزان حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور ارائه دادند.

نمایشگاه تاپ رزا  ۲۰۱۸

مسعود دهقانی، نماینده گردشگری ایران در خصوص حضور لوموآن در پاویون ایران گفته است:

بازدید وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه از پاویون ایران اهمیت دارد؛ زیرا در برنامه اولیه او، بازدید از پاویون ایران پیش‌بینی نشده بود و با وجود اینکه به لحاظ پروتکل و تشریفاتی، هیچ یک از همتایان وی در پاویون ایران حضور نداشتند، اما وی در پاسخ به دعوت ما در این پاویون حاضر شد. از همین رو با توجه به مواضع اخیر فرانسه و کشورهای اروپایی در رد سیاست‌های آمریکا در منزوی کردن ایران، که به ویژه در نشست سران کشورهای عضو شورای امنیت شاهد آن بودیم، این حضور از جهات متعددی بسیار مهم است.

نمایشگاه تاپ رزا ۲۰۱۸

عکس: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

منبع مهر نیوز

دیدگاه