چینی ها مشغول ساخت یک موزه در درون تپه های شنی هستند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
چینی ها مشغول ساخت یک موزه در درون تپه های شنی هستند

یک شرکت چینی مشغول ساخت یک موزه در یکی از مناطق تفریحی این کشور و درست در زیر تپه‌های شنی است و قصد دارد به این منطقه حس و حال فرهنگی بدهد.

در تفرجگاه ساحلی شمال شرق چین، قرار است یک موزه غیردولتی در وسط تپه‌های شنی ساخته شود و این تفریحگاه تابستانی را به یک مقصد فرهنگی تبدیل کند. این پروژه اولین موزه‌ای است که شرکت UCCA در خارج از پکن بر عهده دارد و به جای اینکه یکی از شهرهای مهم چین را برای این منظور انتخاب کنند، آریانا گلد کوست کامیونیتی (Aranya Gold Coast Community) در منطقه Beidaihe را برگزیده‌اند.

موزه چین

این منطقه یک تفرجگاه ساحلی است که به خاطر نشست غیررسمی رهبران چین در تابستان‌ها، شهرت زیادی دارد. اما افراد سرشناس سیاسی تنها بازدیدکنندگان این منطقه در هوای گرم نیستند و گردشگران چینی و روسی نیز عاشق سواحل زیبا، هوای خنک و فضای تعطیلات کنار دریای این محل هستند. هر چند که به زودی  به صحنه فرهنگ و هنرهای جدید فوق‌العاده برای علاقه‌مندان تبدیل خواهد بود. یو‌سی‌سی‌ای دون (UCCA Dune)، مجموعه‌ای از غارهایی خواهد بود که زیر این تپه‌های شنی ساخته می‌شود. این غارها به هم متصل می‌شوند و شامل ۷ گالری داخلی، ۳ گالری در فضای باز و یک اتاق مطالعه و کافه است. پنجره‌های سقفی نیز در سازه این موزه تعبیه خواهد شد و نور طبیعی را به درون موزه هدایت می‌کند. علاوه بر این، یک سکوی تماشا نیز برای بازدیدکنندگان ساخته می‌شود تا از مناظر زیبای دریا نهایت لذت را ببرند.

موزه چین

اما این همه ماجرا نیست و قرار است گالری کوچک‌تری در سال ۲۰۱۹ به این مجموعه اضافه شود که تا حدودی زیر اقیانوس فرو رفته است و دسترسی به آن فقط با پای پیاده و زمانی است که امواج آب کوتاه هستند. اولین نمایشگاه این موزه به نام «افتر نیچر» به بررسی رابطه بین انسان و طبیعت در شرایط رونق توسعه اخیر کشور چین می‌پردازد. تاریخ دقیق افتتاح این موزه مشخص نیست، اما انتظار می‌رود همین امسال شاهد اولین بازدیدکنندگانش باشد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه