برای تمرین یوگا در طبیعت به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

سودا سلیمی
سودا سلیمی چهار شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
برای تمرین یوگا در طبیعت به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

برای تنوع در یوگا می‌توان سفری به دل طبیعت تدارک دید تا در محیط جدید تمرکز بیشتری روی تمرینات کرد.

مسافرت می‌تواند تمرینات یوگا را متنوع سازد. می‌توان در محیط جدیدی یوگا انجام داد یا با تازه‌کارهای یوگیست آشنا شد یا چالشی برای خود تعیین کرد و تمرین‌هایی را که تابه‌حال موفق به انجام آن نبوده‌اید، با انگیزه‌ی بیشتری انجام داد. برای رفتن به سفری یوگایی به تجهیزاتی احتیاج خواهید داشت که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کیف یوگا

کیف یوگا

یکی از وسایل اولیه برای رفتن به چنین مسافرتی بدون شک کیف یوگا است تا بتوانید وسایل ضروری یوگا مانند طناب، بلوک، آب و خوردنی و... را در آن حمل کنید. برای سفری که با هواپیما خواهید داشت، راحت‌تر خواهید بود که از کیف‌هایی که به‌صورت عمودی می‌ایستند، استفاده کنید تا قرار دادن آن در زیر صندلی هواپیما یا قسمت بار بالای هواپیما هم راحت‌تر باشد. این نوع کیف در تصویر نشان داده شده است.

اسپری تمیز کننده زیرانداز

رفتن به سفری یوگایی یعنی اینکه زیرانداز شما در محیط‌های بسیار متفاوت قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد  کثیف خواهد شد. شاید کنار یک اقیانوس نمکی یوگا کنید یا در دشت و صحرا یا حتی در سالن فرودگاهی تصمیم به یوگا کردن بگیرید. اگر لباس‌های یوگا به تن کنید، تن شما در تماس با زیرانداز خواهد بود و این ناخوشایند است که زیرانداز کثیف باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توان اسپری تمیزکننده زیرانداز را به‌همراه داشت که با رایحه‌ی خوشایندی که دارد سبب آرامش و تمرکز بیشتر در یوگا خواهد شد.

حوله یوگا

اگر جای کمی برای وسایل خود دارید و چمدان شما کاملا پر شده است، می‌توان از حوله‌های کم‌حجم یوگا استفاده کرد. گزینه‌های زیادی برای حوله‌های مسافرتی یوگا وجود دارد که برای کم کردن حجم وسایل چمدان می‌توان از آن استفاده کرد، ولی باید توجه کرد که ضخامت این حوله‌ها کم است و اگر بعضی مواقع، علاوه بر زیرانداز به نرمی بیشتری برای انجام بعضی تمرینات احتیاج دارید، نمی‌توان زیاد روی این حوله‌ها حساب کرد. بعضی از زیراندازها برای جلوگیری از بروز این مشکل زیره‌ی سیلیکونی دارند.

کریستال‌ها

کریستال‌های یوگا

به‌همراه داشتن کریستا‌ل‌ها در حین تمرین تاثیر مثبتی روی تمرکز و آرامش اعصاب دارد. قبل و بعد از تمرین می‌توان برای تمرکز از این کریستال‌ها استفاده کرد. مسئله‌ای عادی است که در سفر مقداری حس گمشدگی داشته باشید. با کریستال مناسب می‌توان بر این حس غلبه کرد. برای آشنایی با خواص انواع کریستال‌ها حتما قبل از سفر در مورد آن‌ها مطالعه کنید.

مجله

برای تمرین در محیطی جدید احتیاج به انگیزه خواهید داشت که برای این امر می‌توانید از یک مجله کمک بگیرید.

چوب پالو سانتو (Palo Santo)

چوب پالو سانتو برای یوگا

برای تمیز کردن انرژی می‌توانید از عود یا چوب پالو سنتو استفاده کنید. بوی زمینی این چوب سبب حس آرامش خواهد شد. همچنین عود جایگزین مناسبی برای سیج (sage) است که بوی تندتری دارد و البته به‌همراه داشتن چوب در سفر خیلی راحت‌تر از به‌همراه داشتن گیاهی زنده خواهد بود.

هدفون‌های بدون سیم

برای زمانی که در محیطی پر سروصدا قصد به انجام یوگا دارید یا می‌خواهید با محیط بیرون قطع ارتباط کنید و به موسیقی موردعلاقه‌ی خود گوش دهید، مطمئنا به‌همراه داشتن هدفون بدون سیم بسیار کاربردی خواهد بود. بااین هدفون‌ها نگران پیچیده شدن سیم به دست و پایتان در حین تمرین نخواهید بود. در آرامش غرق شوید و از موسیقی دلخواه خود یا پادکست های سفر لذت ببرید.

جوراب و دستکش یوگا

جوراب و دستکش یوگا

اگر در چمدان خود برای زیرانداز و حوله‌ی یوگا جا ندارید، حتما به یاد داشته باشید که یک جفت دستکش و جوراب یوگا بردارید. این تجهیزات کمک خواهد کرد که روی هر سطحی بتوانید به‌صورت ایمن یوگا انجام دهید. یوگا پاوز (YogaPaws) وسیله‌ی کاربردی دیگری است که بهتر است همراه خود داشته باشید تا روی سطوح صیقلی لیز نخورید.

پایه تلفن همراه

اگر خواستید از خود در حین تمرین در جنگل یا قله‌ی کوه یا هر مکان زیبای دیگری عکس بگیرید یا به رادیوهای کانال‌های یوگا گوش دهید، پایه‌ی تلفن همراه خیلی به درد خواهد خورد.

اپلیکیشن یوگا

یک نرم‌افزار تمرکز دانلود کنید. نرم‌افزارهایی مثل هداسپیس (Headspace) و کام (Calm) نرم‌افزارهایی رایگان و مناسبی هستند. راهنماهای خوبی برای انجام تمرینات یوگا و تمرکز بهتر را می‌توانید در این اپلیکیشن‌ها پیدا کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه