سوار شدن بر بزرگترین اسکیت برد دنیا چه حسی دارد؟

مریم آقائی
مریم آقائی جمعه، ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
سوار شدن بر بزرگترین اسکیت برد دنیا چه حسی دارد؟

سازه‌ها و دست سازهای بزرگ همیشه برای ما جذاب هستند. اینکه وسیله‌ای را در ابعادی بسیار بزرگ‌تر از ابعاد واقعیش ببینیم، حس عجیبی به ما می‌دهد. حالا اگر این وسیله یک وسیله‌ی متحرک هم باشد، جذابیتی دو چندان دارد.

در سال ۲۰۰۹ در لس‌آنجلس و برای ضبط یک سریال تلویزیونی آمریکایی، اسکیت‌بردی ساخته شد که ۱۵٫۱۱ متر طول، ۶۴٫۲ عرض و ۱۰٫۱ ارتفاع داشت و در واقع بزرگی آن ۱۲ برابر یک اسکیت‌برد معمولی بود. این اسکیت‌برد هم صفحه و هم چرخ‌های بسیار بزرگی داشت. نام این اسکیت‌برد در کتاب گینس و در بخشی که مربوط به ساخته‌های عجیب و هیجان‌انگیز وجود دارند، ثبت شده است.

رئیس پارک اسکی کالیفرنیا به‌عنوان عضوی از گروه سازنده گفته است که قصد داشته تا چنین اسکیت‌بردی را واقعا بسازد. در ساخت این اسکیت‌برد از لایه‌های چوبی برای ایجاد صفحه و چرخ‌های دقیق مشابه نمونه‌ی معمولی و در ابعاد بزرگ‌تر استفاده شده است.

برد

به گفته‌ی او سخت‌ترین بخش کار این بوده است که هیچ برنامه زمانی مشخصی برای کار نداشته‌اند و بر اساس طرحی که در دست داشته‌اند کار را آغاز کرده و به مرور ادامه داده‌اند. در این مدت از آزمایش و خطا برای یافتن بهترین راه استفاده و زمانی حدود ۱۰ هفته تا حصول نتیجه نهایی صرف شده است.

البته به‌دلیل ابعاد بزرگ این اسکیت‌برد برخی ملاحظات ضروری بوده‌ است. چرخ‌ها شبیه تایرهای ماشین‌های مسابقه‌ای هستند و صفحه اسکیت هم یک چهارچوب فلزی دارد تا استحکام بیشتری داشته باشد.

اندازه‌ی بزرگ این اسکیت‌برد توجه همه را به خود جلب می‌کند به‌طوری که که گردشگرانی از برزیل، چین و ژاپن برای دیدن آن آمده‌اند و از طرفی این اسکیت به نقاط مختلفی از آمریکا برده شده است. اما جابه‌جایی آن هم به‌دلیل ابعادش کار سختی است و مستلزم ملاحظات زیادی است.

چرخ

یک روز وقتی سازندگان مشغول جابه جایی این اسکیت‌برد در میدانی در نیویورک بوده‌اند، یک افسر پلیس جلوی آن‌ها را گرفته است. اما برخلاف تصور آن‌ها که فکر می‌کردند قرار است جریمه شوند، افسر پلیس از آن‌ها خواسته که اسکیت‌بردشان را به او بدهند تا با آن یک عکس بگیرد.

افراد زیادی سوار این اسکیت‌برد شده‌اند اما یکبار یکی از اعضای گروه ساخت به‌تنهایی سوار آن شد تا در یک برنامه در پنسیلوانیا شرکت کند. اما به‌دلیل ابعاد بزرگ اسکیت نتوانسته بود در حال حرکت به‌تنهایی اسکیت را از زمین بلند کند.

این عضو گروه به‌عنوان یکی از کسانی که نامش در کتاب گینس آمده است، توصیه هایی به افرادی داشته که قصد ساختن وسایل عجیب یا بزرگ دارند.

لحظه‌ای که کار ساخت اسکیت‌برد تمام شد برایم لحظه بسیار عجیبی بود. بهترین لبخند عمرم در آن لحظه بر لبانم نشست. من و همکارم با خوشحالی در بالای آن ایستاده بود و دست میزدیم.

برد

سازنده یک وسیله عجیب بودن بسیار شگفت‌انگیز است. در تمام عمرم این آرزو را در سر داشتم که روزی نامم در کتاب گینس ثبت شود و ساختن این وسیله این امکان بزرگ را برای من فراهم کرد. بسیار هیجان‌انگیز و جالب بود. من به همه کسانی که ایده‌هایی در سر دارند، توصیه می‌کنم که سعی کنند ایده‌شان را پیاده کنند. کسی چه می‌داند، شاید شما نفر بعدی باشید که نام‌تان در کتاب گینس ثبت می‌شود.

گینس

مطالب مرتبط:

دیدگاه