میدان مشق بازگشایی خواهد شد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
میدان مشق بازگشایی خواهد شد

میدان مشق یا باغ ملی پایتخت، مطابق برنامه‌‌ریزی‌هایی که طی سال‌های گذشته انجام گرفته است، با همکاری دانشگاه هنر، بار دیگر پذیرای شهروندان خواهد بود.

میدان مشق که محوطه‌ای تاریخی مربوط به دوره قاجار است، در محدوده میدان امام خمینی و ۳۰ تیر شهر تهران قرار دارد و در دوره پهلوی اول، به‌مدت کوتاهی به‌عنوان باغ ملی مورد استفاده قرار گرفته و ساختمان‌های دولتی نیز در اطراف آن احداث شده بود. این اثر در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۳۰ به ثبت ملی رسیده است.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران، از بازگشایی دوباره این محوطه تاریخی، با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت:

بسیاری از ساختمان‌هایی که ثبت میراث هستند، به عرصه‌هایی برای نمایش و موزه تبدیل شده‌اند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان ظرفیت اقتصادی، تاریخی و هویتی نام برد. برای مثال ساختمان‌های باارزشی که صرفا کارکرد اداری دارند، ظرفیت هنری را از شهر می‌گیرند، زیرا این کارکرد در ساختمان دیگری هم قابل اجرا است.

او همچنین در ادامه گفت:

در شهر فضاهایی وجود هست که امکان استفاده مردم از آن‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها هرچه بیشتر در اختیار شهروندان قرار گیرد. ارتقای کیفیت فضاها و عرصه‌های عمومی شهر طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه