برگزاری همایش بین المللی «فقه گردشگری» در تبریز

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
برگزاری همایش بین المللی «فقه گردشگری» در تبریز

شهر تبریز میزبان برگزاری همایش بین‌المللی «فقه گردشگری» می‌شود.

همایش بین‌المللی فقه گردشگری از سی‌ام آبان ماه الی دوم آذرماه در شهر تبریز برگزار می‌شود. میهمانان داخلی و خارجی و با همکاری مراکز علمی و نهادهای دولتی و مردمی در این همایش حضور دارند.

این همایش به بررسی و واکاوی ابعاد مختلف فقهی و حقوقی مسائل گردشگری می‌پردازد تا بتواند راهکارهای صحیح علمی و اجرایی برای رفع موانع موجود در گردشگری برسد.

این همایش زمینه خوبی برای حضور اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در همه عرصه‌ها و گرایش‌های علمی مربوط به محورهای علمی همایش است تا یافته‌های علمی مستند و تحلیلی و توصیفی خود در این حوزه‌ها به عنوان منشور علمی در مجامع علمی معتبر دنیا در داخل و خارج مطرح شود. لذا امتیازات مناسب علمی آثار برگزیده همایش به ویژه آی اس سی انگیزه و زمینه خوبی برای مشارکت علمی علاقمندان است.

انتشار آثار برگزیده همایش در نشریات معتبر علمی به صورت ویژه نامه همایش با امتیاز علمی تخصصی، علمی ترویجی و علمی پژوهشی یکی دیگر از امتیازات این همایش خواهد بود.

از جمله محورهای این همایش عبارتند از: ماهیت شناسی و مبانی فقه گردشگری (شامل: مفهوم شناسی، اصطلاح شناسی، مسئله شناسی و موضوع شناسی، تاریخچه، مبانی نظری، نظریات و فرضیات، روش شناسی)، جایگاه گردشگری در آموزه‌های دینی (شامل: ابواب فقهی و نحله‌های آن، مستندات متون دینی، اخالق و آداب اجتماعی)، ابعاد و قلمرو فقه گردشگری در حوزه‌ها و انواع گردشگری (شامل: حوزه های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، هنری، آثار تاریخی و باستانی و انواع مختلف گردشگری)

عکس کاور از حسین مطصفی‌نژاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه