شرکت هواپیمایی که حتی املای نام خودش را هم بلد نیست!

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
شرکت هواپیمایی که حتی املای نام خودش را هم بلد نیست!

ایرلاین هنگ کنگی کاتای پسیفیک (Cathay Pacific) به علت اشتباه نوشته شدن اسم این شرکت هواپیمایی روی یکی از هواپیماها، در رسانه‌ها مورد تمسخر واقع گرفت.

کاتای پسیفیک، شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگی، پس از یک اشتباه فاحش در املای نام شرکت روی یکی از هواپیماهای ناوگان، بارها مورد تمسخر قرار گرفت.

این خبر توسط هیو موریس در سایت تلگراف نوشته شده است.

در روزهای اخیر، یک عکس در فضای مجازی از این هواپیما که نام شرکت در سمت راست آن بدون «ف» نوشته شده و به‌صورت کاتای پسیک (CATHAY PACIIC) خوانده می‌شود، منتشر شده است.

شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک که بین لندن و هنگ کنگ پرواز می‌کند، سه تصویر توئیت کرد که در سومین عکس، کارگری در حال تصحیح اشتباه املایی است و توضیحی به این ترتیب نوشت:

این ترمیم ویژه زیاد طول نخواهد کشید و این هواپیما به زودی به ناوگان بازخواهد گشت.

مسافران در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ متوجه این اشتباه می‌شوند و به این شرکت هواپیمایی اطلاع می‌دهند که گفته می‌شود یک اشتباه واقعی بوده است.

البته، یک مهندس هائکو (شرکت محدود مهندسی هواپیمایی هنگ کنگ)، کمپانی شریک این ایرلاین، به خبرگزاری ساوث چاینا مرنینگ پست (South China Morning Post) اعلام کرد که این اشتباه که برای اصلاح آن به هزاران دلار پول احتیاج است، در حال بررسی و تشخیص است.

این مهندس گفت:

نبود فاصله در املای این کلمه، یک فاجعه است. من فکر می‌کنم که کسانی که این کار را انجام داده‌اند، واقعا دیکته کلمه را بلد نبودند، در غیر این صورت یک فضای خالی بین حروف می‌گذاشتند.

کاربران توئیتر هم از این فرصت استفاده کردند تا از این اشتباه، جک‌های مختلف بسازند.

یکی از کاربران نوشته است:

شاید در آن طرف بدنه نوشته شده باشد، کاتای پسففک (CATHAY PACFFC)!

یک نظر نیز در این پست‌ها قابل توجه بود:

جالب است که می‌توانید با این مساله که اتفاقی در فضای عمومی بوده است، شوخی کنید. این شرکت هواپیمایی باید پاسخگو باشد.

شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و سال گذشته، حدود ۳۴٫۸ میلیون مسافر را به همراه شرکت هواپیمایی تابعه خود، کاتای دراگون (Cathay Dragon)، جابجا کرده است. این ایرلاین به ۷۶ مقصد در جهان از جمله شهرهای اروپایی، آسیایی و استرالیایی پرواز می‌کند. این شرکت هواپیمایی دارای یک قرارداد نماد مشترک با ایرلاین بریتیش ایرویز است.

نام ایرلاین کاتای پسیفیک از کاتای، نام باستانی کشور چین و پسیفیک، نامی که یکی از موسسان آن در سال ۱۹۴۶ با امید اینکه روزی هواپیماهای این شرکت هواپیمایی بتوانند بر فراز اقیانوس آرام پرواز کنند، به آن داده، گرفته شده است؛ رویایی که در هفتاد سالگی ایرلاین، محقق شد.

 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه