حمایت ژاپن از گردشگری ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
حمایت ژاپن از گردشگری ایران

ژاپن بدون توجه به تحریم‌های آمریکا نسبت به ایران از گردشگری ایران حمایت می‌کند.

سید عباسعلی امامیه نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ژاپن، از حمایت برخی مسؤولان گردشگری این کشور بدون در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا برای تداوم فعالیت‌های دوجانبه گردشگری ایران و ژاپن اطلاع داد.

سید عباسعلی امامیه درباره دورنمای سفر گردشگران ژاپنی و دیگر کشورها به ایران، گفت:

به این جریان خوشبینانه نگاه می‌کنم. اگرچه کاهش ارزش پول ملی در قبال ارزهای خارجی، تهدید و عاملی بازدارنده برای سفرهای خارجی است، اما این موضوع برای گردشگران خارجی برعکس است، چون شرایط حال حاضر کمک می‌کند پکیج تور ایران ارزان‌تر شود.

وی هزینه بالای تورهای ایران را عاملی نگران‌کننده در جریان گردشگری دانست، افزود:

اکنون فرصت برای فعالان گردشگری در حوزه تورهای ورودی با کاهش ارزش پول ملی ایجاد شده و آن‌ها می‌توانند با قیمت مناسب پکیج‌هایی را طراحی کرده تا شاهد افزایش روز افزون ورود گردشگر خارجی به ایران باشیم.

امامیه درباره حضور ایران در نمایشگاه گردشگری ژاپن (جاتا) به محدودیت‌های ارزی که پیشتر حذف ایران از این نمایشگاه را در آینده‌ی پیش رو، به دلیل تحریم ها و نوسانات ارزی احتمال داده بود، گفت با توجه به این‌که دولت ارزی را برای حضور در نمایشگاه‌ها تخصیص نداد، اما بخش عمده‌ای از هزینه‌های غرفه‌ها را کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران با سخاوتمندی، برعهده گرفت و کمک زیادی به مشارکت شرکت‌کنندگان ایرانی در این نمایشگاه کرد.

ایشان در ادامه گفت:

در نمایشگاه گردشگری امسال ژاپن (جاتا)  ایران در غرفه‌ای به مساحت ۵۴ متر مربع با طراحی نمادهای ایرانی حاضر شد. هنرمندان صنایع دستی نیز حضور چشمگیری داشتند و در این غرفه تنوع شرکت‌کنندگان بسیار خوب بود

نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران، افزایش شرکت‌های واردکننده تور به ژاپن را از جمله تفاوت‌های نمایشگاه‌های امسال دانست وبیان کرد که در بخش تورهای خروجی ٧٦٨ شرکت خارجی و ٥٢٧ شرکت‌کننده در بخش تورهای ورودی به ژاپن، حضور داشتند. کل شرکت‌کنندگان نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشت

سرفصل‌های جدید جاتا ۲۰۱۸ ، گردشگری ورزشی، کشتی‌های تفریحی، میعادگاه‌های ازدواج، گردشگری  ماجراجویی و تحصیل در خارج است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه