مجهز شدن هتل‌های ایتالیا به نمازخانه و غذای حلال

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
مجهز شدن هتل‌های ایتالیا به نمازخانه و غذای حلال

برای جذب گردشگران مسلمان، هتل‌های لوکس ایتالیایی خود را مجهز به غذای حلال، نمازخانه، جانماز و جهت قبله در اتاق‌ها و حتی ارایه سحری در ماه مبارک رمضان می‌کنند.

تاکنون در شهر فلورانس در شمال ایتالیا ۱۵ هتل ۴ و ۵ ستاره خود را با نیاز مشتریان مسلمان خاورمیانه‌ای تطبیق داده‌اند.بر اساس مطالعات به عمل آمده، گردشگران عرب مسلمان حاضر هستند برای سفرهای خود از ۱۰ تا ۱۰۰ هزار یورو در سال هزینه کنند و از جمله شهرهای مورد علاقه این گردشگران شهرهای فلورانس، ونیز، رم و میلان هستند که خود یک بازار جذاب برای هتل‌هایی است که در حال حاضر در فلورانس تصمیم گرفته‌اند به طرح موسوم به دوستانه با مسلمان'muslim friendly' بپیوندد.

به گفته فرانچسکو بکی رئیس اتحادیه هتلداران شهر فلورانس نزدیک به یک است که در این زمینه کار شده است. در این زمینه و برای درک بهتر چگونگی مجهز کردن هتل‌ها با امام جماعت شهر فلورانس و استانداری صحبت شده و تاکنون به این طرح ۱۵ هتل ۴ و ۵  ستاره پیوسته‌اند و این تعداد یقینا بیشتر خواهد شد .

 بر اساس این طرح، برخی نکات و جزئیات مهم برای مسلمانان، مانند مجهز کردن اتاق هتل ها به فرش جانماز، نشان دادن جهت قبله در اتاق ها، ارایه غذای حلال و حتی سحری در ماه رمضان را در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود:

سعی داریم برای پذیرش مشتریان مسلمان خود امکانات اقامتی را ایجاد کنیم، امکاناتی که پیشتر بسیاری از شهرها در جهان، فراهم کرده بودند. برای شهر ما گردشگران خاورمیانه‌ای مهم محسوب می‌شوند و با گردشگران خودی تفاوت زیادی دارند. در صورت مجهز بودن هتل‌ها به نمازخانه و غذای حلال، این گردشگران خوب هزینه می کنند.

بکی بیان کرد که در سال بیش از ۳۰ هزار گردشگر براساس آمارهای موجود از کشورهای خاورمیانه‌ای مانند کویت، عمان، قطر، سوریه، امارات، عربستان، ایران، عراق، بحرین، اردن و یمن به این شهر  سفر می کنند.

 یک باشگاه ورزشی خاص خانم‌های مسلمان در شهر فلورانس باز شده است تا به آنها اجازه دهد با آزادی کامل و در ساعاتی معین ورزش کنند بدون اینکه مردی وارد این باشگاه‌ها شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه