چطور خود را برای سفر هوایی آماده کنیم؟

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی جمعه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چطور خود را برای سفر هوایی آماده کنیم؟

مسافران سفرهای هوایی ممکن است در اثر استرس یا فراموشی آمادگی خود در روز پرواز از دست بدهند. این مقاله به تمام مسافران کمک می‌کند تا برای پرواز آماده شوند.

آیا می‌خواهید سفر هوایی را تجربه کنید، اما اطلاعات لازم را ندارید؟ در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا خود را برای روز پرواز آماده کنید. در واقع این مطلب یک یادآوری است که حتما باید پیش از پرواز یا حتی خرید بلیط هواپیما مطالعه شود.

امادگی برای پرواز


۱. قوانین هواپیمایی را بررسی کنید

هواپیمایی‌های مختلف قوانین مختلفی هم درباره آنچه که می‌توانید همراه داشته باشید دارند. از اینکه چه وسایلی را می‌توانید در ساک همراه یا چمدانی که وارد بخش بار می‌شود حمل کنید، آگاه شوید.

۲. مطمئن شوید تمام وسایل مورد نیاز را برداشته‌اید

امادگی برای پرواز

نگاهی به چمدان خود بیندازید و مطمئن شوید تمام وسایل لازم را، از زیرپوش اضافه گرفته تا چند جفت کفش، برداشته‌اید. بنشینید و به مدت ۱۰ دقیقه درباره وسایل مورد نیاز خود و آنچه را که ممکن است فراموش کرده باشید، فکر کنید.

۳. به اندازه کافی لباس بردارید

امادگی برای پرواز

برای مثال، اگر قرار است ۱۱ روز در سفر باشید، باید به اندازه ۱۱ روز لباس داشته باشید. حداقل دو دست لباس رسمی و یک دست لباس شنا هم برای مواقع لازم بردارید.

۴. لوازم غیرقانونی را کنار بگذارید

امادگی برای پرواز

درباره هرچیزی که ممکن است به‌خاطرش بازخواست شوید، تحقیق کنید؛ زیرا این امکان وجود دارد تا به‌دلیل عدم آگاهی از مقررات ناخواسته مرتکب عملی غیرقانونی شوید.

۵. مسیر خود را تا فرودگاه مشخص کنید

امادگی برای پرواز

اگر این کار را هنوز انجام نداده‌اید، همین حالا دست بکار شوید. شما حداقل دو ساعت پیش از پرواز باید در فرودگاه حاضر باشید. این کار آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد و اگر مشکلی در راه پیش بیاید، شما همچنان به موقع به فرودگاه می‌رسید.

۶. چمدان خود را در منزل وزن کنید

امادگی برای پرواز


۷. چمدان و وازم خود را وزن‌کشی کنید.

یک ترازو بیاورید و چمدان خود را به آرامی روی آن قرار دهید. وزن آن نباید از ۱۰ کیلو بیشتر باشد. قوانین هواپیمایی را راجع به وزن چمدان بررسی کنید. اگر وزن چمدان شما بیشتر باشد، باید هزینه بپردازید. این هزینه در سایت هواپیمایی مربوطه نوشته شده است.

امادگی برای پرواز

تمام وسایل از جمله بلیت، کارت شناسایی، کارت اعتباری، پاسپورت و غیره را چک کنید. این مدارک را باید در یک کیف امن قرار دهید و همیشه همراه‌تان باشد. این کیف را در ساک همراه قرار دهید.

۸. لباس‌های خود را بررسی کنید

به یاد داشته باشید که اگر لباس شما دارای بخش‌های فلزی باشد، باید آن را هنگام رد شدن از اسکنر دربیاورید.

۹. از کسی بخواهید شما را تا فرودگاه برساند

امادگی برای پرواز

ممکن است چمدان بزرگ و سنگینی همراه داشته باشید. از یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید تا شما را به فرودگاه برساند. حتی می‌توانید تاکسی بگیرید.

۱۰. یک یا چند وسیله سرگرم‌کننده با خود بردارید

امادگی برای پرواز


آی‌پد، کیندل، ان‌بوکس، ای‌ریدرز، و لپ‌تاپ بهترین وسایل سرگرمی هستند. پیش از پرواز وسیله مورد نظر خود را پر از کتاب، فیلم و موسیقی کنید. با این کار هرگز حوصله شما هنگام سفر سر نمی‌رود. اگر هیچ یک از این ابزار را ندارید، کتاب مورد علاقه‌تان را همراه داشته باشید.

۱۱. تمام وسایل و لباس‌هایی که فکر می‌کنید در سفر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید را بخرید

به طور حتم نمی‌خواهید در سفر بدون لباس بمانید.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikihow

دیدگاه