راه‌اندازی اولین قطار سریع السیر هنگ کنگ در چین

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
راه‌اندازی اولین قطار سریع السیر هنگ کنگ در چین

اولین قطار سریع‌السیر در مسیر راه آهن گوانگژو-شنژن هنگ کنگ با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در چین شروع به کار کرد.

اولین قطار سریع‌السیر در مسیر راه آهن گوانگژو-شنژن هنگ‌کنگ با هدف اتصال مرکز مالی و تجاری هنگ کنگ با شهرهای بزرگ جنوب چین راه‌اندازی شد. سرعت این قطار ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

به عقیده مقامات محلی این راه آهن، اتمام این پروژه موفقیتی بزرگ است که منجر به کاهش حداقل نیمی از زمان سفر، دسترسی مستقیم به ۲۵ هزار کیلومتر از شبکه راه آهن ملی وسیع چین و رشد اقتصادی از جمله جذب گردشگر شده است.

تانیا چن یک نماینده محلی گفت:

مردم هنگ کنگ باید برای این راه آهن هزینه زیادی پرداخت کنند و من به بازگشت سرمایه اقتصادی این پروژه شک دارم.

۱۱ میلیارد دلارهزینه‌ای است که برای این پروژه اختصاص داده شده بود و این مبلغ بیش از بودجه در نظر گرفته شده این پروژه بوده است.

تحت قانون اساسی، هنگ کنگ همچنان مسئولیت اقتصاد، واحد پول و سیستم حقوقی خود را در «منطقه اداری ویژه چین» ادامه خواهد داد.

این قطار روزانه در حدود ۸۰ هزار نفر مسافر خواهد داشت که تا سال ۲۰۲۱ به ۹۵ هزار نفر خواهد رسید.

به‌طور دقیق نمی‌توان گفت چند نفر از مردم چین در این خط آهن مشغول به کار شوند اما با توجه به برخی آمارها حدود ۸۰۰ نفر در این مکان صاحب شغل خواهند شد. به گفته مسئولان هنگ کنک استقرار صدها کارمند چینی در غرب منطقه کولون در هنگ کنگ نگران‌کننده است. از نظر عده‌ای دیگر این نگرانی مفهومی ندارد. این راه‌آهن تنها بخشی از تلاش‌های گسترده برای تقویت یکپارچگی اقتصادی بین هنگ کنگ و ماکائو است. 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه