مقاصد محبوب دوستداران حیوانات؛ ملاقات اخلاقی با جانوران

صنم وفقی
صنم وفقی یکشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
مقاصد محبوب دوستداران حیوانات؛ ملاقات اخلاقی با جانوران

آیا شما نیز به حیوانات علاقه دارید و از طرفداران حقوق آن‌ها هستید؟ پس با برترین مراکز گردشگری حمایت از حیوانات در جهان آشنا شوید، مکان‌هایی که نه تنها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از مواجه با حیوانات را برای شما به ارمغان می‌‌آورند؛ بلکه به نجات و حفاظت آن‌ها نیز کمک می‌کنند.

سفر به مقاصد هیجان‌انگیز همیشه همراه با تجربه‌ها و فرصت‌های جدید بی‌شمار است. یکی از جلوه‌های تازه هر مقصد، نوع و بافت حیات وحش آن به‌شمار می‌رود. اگر برای دیدن فیل‌ها به تایلند سفر کرده‌اید یا در جست‌وجوی لاماها، به پرو رفته‌اید، به خاطر داشته باشید که پیش از انتخاب مقصد مناسب، نیازمند کمی تحقیق هستید. در زیر به معرفی و بررسی تعدادی از مقاصد محبوب دوستداران حیوانات می‌پردازیم، مکان‌هایی که نه تنها برای گردشگران جذاب محسوب می‌شوند، بلکه به حفظ حیوانات بومی و محیط زیست نیز کمک می‌رسانند.

شنا با گاوهای دریایی در بلیز

مقاصد محبوب حیوان دوستان؛ ملاقات اخلاقی با حیوانات

با سفری ۸ روزه، در برنامه‌های حفاظتی از گاوهای دریایی سهیم شوید

اگر تنها به دیدن حرکت کند گاوهای دریایی روی شن‌های ساحل علاقه دارید، می‌توانید به فلوریدا سفر کنید؛ اما اگر دنبال هیجان بیشتری هستید، موسسه دیسکاور کورپز (Discover Corps) در بلیز، به شما امکان می‌دهد تا به تمامی در دنیای گاوهای دریایی غرق شوید. دیسکاور کورپز برای علاقه‌مندان فرصتی فراهم می‌آورد تا با فعالیت‌های علمی و داوطلبانه، به آن‌ها در زمینه حفظ گاو‌های دریایی کمک کنند. با پیشنهاد سفری هشت روزه، شما می‌توانید با شمارش گونه در خطر گاو دریایی هند غرب، بررسی وضعیت سلامت آن‌ها و اندازه‌گیری فاکتورهای اصلی محیطی و موثر بر این گونه، در برنامه‌های حفاظتی دیسکاور کورپز سهمی داشته باشید. همچنین در طول مسیر، می‌توانید از سواحل دست‌نخورده و آبسنگ‌های مشهور جهانی دیدن کنید.  

ملاقات با فیل‌ها در چیانگ مای؛ تایلند

مقاصد محبوب حیوان دوستان؛ ملاقات اخلاقی با حیوانات

حتما شما نیز از کلک‌های توریستی رایج در تایلند، آنجا که برای گرفتن چند عکس اینستاگرامی جالب، فیل‌ها را به سواری دادن مجبور می‌کنند، خبر دارید. متاسفانه این مکان‌ها به سواستفاده و رفتار بد با این حیوانات آرام و عظیم جثه شناخته شده‌اند، حیواناتی که نمی‌توان آن‌ها را مانند سگ یا اسب به موجوداتی خانگی تبدیل کرد. اما منطقه حفاظت شده الفنت نیچر (Elephant Nature Reserve) در چیانگ‌مای تایلند، رفتاری اخلاقی و انسانی با این موجودات خارق‌العاده در پیش گرفته است. الفنت نیچر هدف خود را روی توانیابی و بازپروری فیل‌هایی متمرکز می‌کند که از مراکز توریستی و اقامتگاه‌ها نجات پیدا کرده‌اند. در این مرکز، نمی‌توانید از فیل‌ها سواری بگیرید؛ بلکه می‌توانید از تماشای آن‌ها هنگام بازی در گل‌ یا لگدکوب کردن چمنزارها لذت ببرید و از امنیت آن‌ها احساس آرامش کنید.

شنا با لاک‌پشت‌های دریایی در جزایر گالاپاگوس

مقاصد محبوب حیوان دوستان؛ ملاقات اخلاقی با حیوانات

جزایر گالاپاگوس مملو از انواع و اقسام موجودات بومی بی‌نظیر است. کمپانی ری ادونچرز (REI Adventures) با همکاری برنامه بین‌المللی داوطلبان محافظت از محیط زیست (Conservation Volunteers International Program) طرح ویژه‌ای را با نام «تعطیلات داوطلب» برای گردشگران سرسخت طبیعت در نظر گرفته‌ است. این سفر ۱۱ روزه داوطلبی هر چند قیمت پایینی ندارد؛ اما به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد تا همراه با گردآوری اطلاعات علمی درباره جمعیت لاک‌پشت‌های دریایی بومی، در سن کریستوبال و جزایر ایزابلا نیز به گشت‌وگذار بپردازند. اطلاعات به دست آمده کمک بزرگی به پیشبرد تحقیقات دکتر جودیث دنکینگر در زمینه حفظ و حمایت این حیوانات جالب خواهد کرد. بخشی از ماموریت‌های گردآوری اطلاعات شامل عکاسی زیر آب با لاک‌پشت‌های دریایی می‌شود، فرصتی که بعید به نظر می‌رسد هرگز بتوانید امکان آن را جز در این برنامه به طور قانونی بدست آورید.

ردیابی نهنگ‌های گوژپشت در هاوایی

مقاصد محبوب حیوان دوستان؛ ملاقات اخلاقی با حیوانات

نهنگ‌های گوژپشت از گونه‌های اجتماعی حیوانات به شمار می‌روند و هاوایی بهترین مکان برای دیدن آن‌ها است. برای این کار، تنها کافی است در سواحل موای سوار قایق شوید و به کشور نهنگ‌ها بروید؛ جایی که ممکن است این پستانداران مهربان بدون نگرانی برای گفتن سلام به شما نزدیک شوند. نگران چیزی نباشید! هیچ خطری از جانب نهنگ‌ها و دیگر موجودات دریایی قایق شما را تهدید نخواهد کرد. پیش از سفر بهتر است بدانید که اخیرا نام نهنگ‌های گوژپشت بعد از ۵۰ سال از لیست گونه‌های در خطر خارج شده است.

آویزان شدن با تنبل‌ها در کاستاریکا

مقاصد محبوب حیوان دوستان؛ ملاقات اخلاقی با حیوانات

با شرکت در تور می‌توانید از تنبل‌ها در محیط طبیعی زندگی‌شان دیدن کنید

به نظر می‌رسد که تمام پناهگاه‌های تنبل در کاستاریکا، آنطور که از آن‌ها انتظار می‌رود، مکانی امن برای این موجودات دوست‌داشتنی نیستند. برای اجتناب از به دام افتادن در موسسه‌های تقلبی حمایت از تنبل‌ها، می‌توانید در تور شبانه مونته‌ورد کلاود فارست (onteverde Cloud Forest) شرکت کنید. در این تورها، راهنمای طبیعت شناس شما را به سفری در مناطق محافظت شده خواهد برد؛ جایی که می‌توانید از دیدن انواع گیاهان و حیوانات از جمله تنبل‌ها در محیط طبیعی زندگی‌شان لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه