ثبت بین المللی موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
ثبت بین المللی موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر

در شورای بین‌المللی موزه‌ها موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر، به‌عنوان دومین موزه پزشکی کشور ثبت شد.

به گفته فاطمه احمدی عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ایران، به‌عنوان دومین موزه پزشکی کشور موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسید.

فاطمه احمدی اضافه کرد که این موزه به‌عنوان هفتمین موزه دانشگاهی کشور در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسید که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

وی با اشاره به اهمیت موزه‌های دانشگاهی در جامعه، افزود:

دارا بودن چارت سازمانی در یکی از دانشگاه‌ها و اخذ مجوزهای لازم از اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای ثبت موزه در شورای بین‌المللی موزه‌ها الزامی است.

به گفته عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ایران این موزه باارزش شرایط لازم  برای ثبت بین‌المللی را داشت و این مهم در مدت‌زمان کوتاهی و با پیگیری‌های انجام‌گرفته از طرف مسئولان موزه صورت گرفت.

احمدی تصریح کرد که پیش از این نیز در کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز، موزه مقدم دانشگاه تهران، موزه ملی تاریخ پزشکی، موزه تربیت‌معلم دانشگاه مشهد، موزه نگارستان دانشگاه تهران و موزه فنی مهندسی دانشگاه خواجه نصیر ثبت ‌شده‌اند.

 موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ و با دارا بودن اشیاء با ارزش تاریخی از دوران عیلامیان تا قرن اخیر به‌صورت رایگان پذیرای علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه