معرفی تهران به عنوان قطب گلیم

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
معرفی تهران به عنوان قطب گلیم

در تهران شهر قدس و فیروزکوه از لحاظ فراوانی تعداد نفرات و کارگاه‌های انفرادی و گروهی در این استان به‌عنوان قطب‌های تولید گلیم استان معرفی می‌شوند.

محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه برای حمایت از تولیدات و بافته‌های هنرمندان سنتی استان برنامه جامعی تهیه و تدوین شده است بیان کرد که تهران به‌عنوان قطب طرح و تولید گلیم معرفی می‌شود

محمد انشایی گفت:

در صدد هستیم که در تولید چند رشته سرآمد به‌عنوان قطب تولید همان رشته‌ها در کشور استان تهران را معرفی و شناسایی کنیم.

وی به رشته‌های فعال هنری و صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود که به جرات می‌توان گفت هم‌اکنون اکثر رشته‌های کشور ردپایی در تهران دارند.

در حال حاضر دو منطقه فیروزکوه (در شرقی‌ترین نقطه) و شهر قدس (در غربی‌ترین نقطه) در استان تهران از لحاظ فراوانی تعداد نفرات و کارگاه‌های انفرادی و گروهی به‌عنوان قطب‌های تولید گلیم استان معرفی می‌شوند.

به گفته ایشان از لحاظ طرح و نوع بافت فیروزکوه دست بافته‌های شهرهای شرقی و شمالی کشور مانند مازندران، خراسان شمالی، سمنان و  شهر قدس دست بافته‌های شهرهای غربی کشور مانند اردبیل، آذربایجان را به خود اختصاص داده است

معاون صنایع دستی استان تهران تصریح کرد:

از عمده‌ترین اولویت‌های حوزه تولید و بازرگانی صنایع دستی استان تهران داشتن برند اختصاصی برای استان تهران، بسته‌بندی مناسب، شناسنامه‌دار کردن محصول و راهیابی به بازارهای جهانی است.

در حال حاضر در استان تهران با فعالیت حدود ۷ هزار هنرمند، ۲۵۰ فروشگاه صنایع دستی و یک‌هزار کارگاه صنایع دستی فعالیت دارند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه