بهترین زمان سفر به همدان

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد یکشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
بهترین زمان سفر به همدان

همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸، یکی از شهرهای پرگردشگر و بسیار کهن ایران است. شاید شما هم بخواهید بدانید بهترین زمان سفر به همدان چه زمانی است؟

همدان با جاذبه‌هایی گردشگری جذاب و پرطرفداری مثل غار علیصدر، آبشار گنجنامه و مجموعه فرهنگی، توریستی و ورزشی گنجنامه، یکی از شهرهای محبوب ایران برای گردشگران است. توانایی بالقوه این شهر برای جذب گردشگر موجب شده است که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شود و فعالیت‌های زیادی در راستای توسعه گردشگری در آن انجام شده یا در حال انجام است.

همدان 2018

منبع: ایرنا

در این مطلب بهترین زمان سفر به همدان را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم تا متناسب با هدف خود در بهترین زمان ممکن به این شهر سفر کنید و بیشترین لذت را ببرید.

بهترین زمان از نظر آب و هوا

غار علیصدر

عکاس: طاهر اصغرخانی

متوسط دمای همدان در گرم‌‌ترین موقع سال یعنی از اوایل شهریور یا اوایل مهر ۲۳٫۶ درجه سانتی‌گراد است و در سردترین موقع سال یعنی از اوایل بهمن یا اوایل اسفند ۰٫۶ درجه سانتی‌گراد است. در کل بهترین زمان سفر به همدان از اوایل تیر تا اوایل شهریور است. اگر می‌خواهید در بهار به این شهر سفر کنید بهتر است اواسط تا اواخر خرداد راهی این شهر شوید و در پاییز هم بهتر است ۱۰ روز اول مهر عازم این شهر شوید. البته حتی در تابستان‌ها هم شب‌ها هوا کمی سرد می‌شود.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر

زمستان همدان

عکاس: پوریا پاکیزه

شلوغ‌ترین زمان سفر به همدان معمولا تابستان‌ها است؛ مخصوصا امسال که همدان یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری ایران محسوب می‌شود و جشنواره‌های تابستانی از نیمه مرداد تا نیمه شهریور همراه با برنامه‌های شاد، نمایش صنایع‌دستی، سوغات و گیاهان دارویی برگزار شد.

خلوت‌ترین زمان سفر به همدان هم معمولا زمستان است؛ چرا که زمستان‌‌های این شهر به‌خصوص در مناطق کوهستانی آن بسیار سرد است و گاهی دما به منفی ۳۰ درجه هم می‌رسد.

بهترین زمان سفر از نظر رویدادها

یکی از جشنواره‌های جالب که در نزدیکی همدان برگزار می‌شود، جشنواره شیره‌پزی روستای مانیزان ملایر است که در اواخر شهریور و اوایل مهرماه برگزار می‌شود و در آن شاهد نمایش مراحل مختلف تهیه شیره انگور، اجرای موسیقی سنتی، اجرای نمایشنامه آئینی، مسابقه شیره‌پزی، امکان بازدید از کارگاه شیره‌پزی و خرید شیره انگور با تخفیف، نمایش لباس محلی منطقه و پخت آش محلی، نمایش و فروش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اجرای مسابقه عکاسی با موضوع شیره‌پزی و برنامه‌های شاد دیگر برگزار می‌شود. بهترین شیره کشور متعلق به شهر ملایر همدان است.

جشنواره شیره پزی ملایر

عکاس: پوریا پاکیزه

جشنواره‌های تابستانی همدان یکی از مهم‌ترین مراسم همدان در رویداد همدان بود که امسال در طول تابستان با مشارکت بخش خصوصی همراه با برنامه‌های شاد برگزار شد و احتمالا در سال‌های آتی نیز استمرار خواهد یافت.

جشنواره تابستانی همدان

عکاس: حسین تهوری

یکی از رویدادهای شاخص دیگر شهر همدان جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان همدان از جمله سفال لاجین، منبت ملایر و چرم استان همدان در شهریور ماه برگزار می‌شود.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی همدان

عکاس: محمد حسن‌زاده

هزینه هتل‌ها

هتا باباطاهر همدان

منبع: مرکز رزوراسیون هتل‌ها و مراکز اقامتی ایران

هزینه هتل‌های همدان از ۱۳۵ هزار تومان تا ۳۶۳ هزار متغیر است و هزینه اقامت در یک هتل مناسب ۲۳۰ هزار تومان است. البته این قیمت‌ها مربوط به زمان نگارش مقاله است و ممکن است در طول سال مثلا ایام نوروز بیشتر یا حتی کمتر شود.

هر زمانی که دوست دارید به همدان سفر کنید، برای انتخاب تورهای همدان از کجارو کمطک بگیرید. شما می‌توانید قیمت تورهای ده‌ها آژانس معتبر را در کجارو مقایسه و ارزان‌ترین تور برای سفرتان را تهیه کنید.

اگر قصد سفر به همدان را دارید، کجارو علاوه بر این راهنما، فهرست کاملی از جاهای دیدنی همدان را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

عکاس تصویر کاور: رضا زنگنه

مطالب مرتبط:

دیدگاه