حمل و نقل عمومی سئول؛ کره جنوبی

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی سئول؛ کره جنوبی

سئول پایتخت و بزرگ‌ترین کره جنوبی، با سیستم حمل و نقل قوی امروز به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان تبدیل‌شده است و نیمی از جمعیت کشور را در خود جای‌داده است.

سئول، پایتخت کره جنوبی امروز نه‌تنها به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین پایتخت‌های جهان شناخته می‌شود، بلکه در زمینه حمل و نقل عمومی هم به یکی از برترین‌ها تبدیل شده است. اگر در تور کره جنوبی شرکت می‌کنید، نباید نگران حمل و نقل عمومی در سئول باشید. شهر سئول ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته‌ای دارد و مترو این شهر هرساله بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر جابه‌جا می‌کند. مترو سئول در لیست متروهای بزرگ دنیا عنوان سوم را به خود اختصاص داده است.

سئول

در این مطلب به سراغ بررسی وسایل حمل و نقل عمومی سئول و شناخت بهتر مترو پیشرفته سئول رفته‌ایم، با ما همراه باشید:

مترو

سئول

متروی سئول از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در دنیا است. مترو این شهر پیشرفته ۹ خط دارد که سراسر شهر را پوشش می‌دهد و دسترسی به حومه شهر را بسیار راحت کرده است. اولین نکته‌ای که هنگام وارد شدن به مترو سئول نظرها را جلب می‌کند، این است که برای استفاده از مترو اجباری برای خرید بلیط وجود ندارد، کافی است اپلیکیشنی را روی گوشی هوشمند نصب کنید تا وقت‌تان در صف‌های طولانی خرید تلف نکنید. بسیاری از افراد برای خرید بلیط فیزیکی با مشکل پول خرد مواجه می‌شوند، متروی سئول به‌اندازه‌ای پیشرفته است که پول‌های شما را دریافت کرده و پول خرد به شما تحویل می‌دهد!

سئول

خطوط مترو سئول طولانی و پیچیده است، ولی نقشه‌هایی که در سرتاسر ایستگاه‌ها وجود دارد کار را برای مسافران راحت‌تر می‌کند. علائم راهنما در تمام ایستگاه‌ها به دو زبان محلی و انگلیسی دیده می‌شود و مشکلی برای پیدا کردن مسیر وجود نخواهد داشت. زمانی که سوار قطار می‌شوید، ایستگاهی که در آن قرار دارید در مانیتورهای داخل قطار نمایش داده می‌شود و پس از حرکت قطار زمان رسیدن به ایستگاه بعدی و نام آن قابل رؤیت است.

سئول

در تمامی ایستگاه‌ها و داخل قطارها وای‌فای به‌صورت رایگان در اختیار مسافران قرار دارد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا مترو سئول به یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل و نقل دنیا تبدیل شود.

اتوبوس

سئول

اتوبوس‌های سئول به چند دسته تقسیم می‌شوند که رنگ اتوبوس‌ها آن‌ها را متمایز می‌کند، اتوبوس‌های این شهر شلوغ در رنگ‌های آبی، سبز، زرد و قرمز در سطح شهر دیده می‌شوند. اتوبوس‌هایی که در خط فرودگاه کار می‌کنند از اتوبوس‌های شهر مجزا هستند. راه‌های زیادی برای پرداخت کرایه اتوبوس در سئول وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به کارت‌های الکترونیکی، اپلیکیشن‌ها و یا سامانه‌های پرداخت کرایه اتوبوس اشاره کرد. استفاده از اتوبوس در بعضی خطوط برای کودکان ۳ تا ۶ سال رایگان است.

سئول

اتوبوس‌های زردرنگ سئول در محدوده مرکزی واصلی شهر تردد می‌کند. اگر توریست هستید و قصد گردش در شهر را دارید، باید از اتوبوس‌های زردرنگ استفاده کنید. اتوبوس‌های آبی‌رنگ حومه شهر سئول را به مرکز شهر متصل می‌کند و مسیر حرکت این اتوبوس‌ها جاده‌های طولانی است. اتوبوس‌های سبزرنگ بیشتر مورد استفاده افراد محلی قرار می‌گیرد، افرادی که در حومه شهر و نقاط دور از مرکز شهر زندگی می‌کنند برای رسیدن به ایستگاه‌های اصلی از این خط استفاده می‌کنند.

یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه پرداخت کرایه اتوبوس، استفاده از کارت بلیط الکترونیک تی کارت است. با استفاده از تی کارت می‌توان کرایه اتوبوس و مترو را پرداخت کرد.

تاکسی

سئول

در سئول هم مثل تمام شهرهای پیشرفته دنیا، تاکسی یکی از بهترین و راحت‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که با استفاده از آن می‌توان در سطح شهر جابه‌جا شد. تاکسیرانی سئول این امکان را برای مردم و گردشگران ایجاد کرده که در هر ساعت از شبانه‌روز تلفنی تاکسی بگیرند و به‌راحتی به مقصد خود برسند. در سئول هم مانند بسیاری از شهرها تاکسی‌های اینترنتی فراگیر شده‌اند.

سئولدر شهر بزرگی مثل سئول استفاده از تاکسی‌های معتبر پیشنهاد می‌شود، راننده‌های تاکسی‌های معتبر از همه نظر تائید شده‌اند و به زبان خارجی تسلط دارند. امکان پرداخت کرایه باکارت اعتباری و تی کارت سئول هم وجود دارد.

تاکسی‌ها در سئول طبقه‌بندی دارند، تاکسی‌های اقتصادی قابلیت جابه‌جایی ۵ مسافر را دارند و با رنگ زرد پررنگ در سطح شهر تردد می‌کنند.

تاکسی‌های لوکس بارنگ مشکی، قابلیت جابه‌جایی ۵ مسافر را دارند. تاکسی‌های بزرگ یا بهتر است بگوییم ون‌های مشکی قابلیت جابه‌جایی ۹ مسافر را دارند و به‌عنوان تاکسی‌های بین‌المللی شناخته می‌شوند. تاکسی لوکس دیگری در سطح شهر تردد دارد که لامپ زردرنگی روی سقف آن قرار دارد و کرایه بسیار بالایی دارد.

قطار

سئول

افرادی که در شهرهای نزدیک سئول هستند و قصد سفر به سئول را دارند، با استفاده از قطار بین‌شهری به‌راحتی می‌توانند به سئول سفر کنند. خط قطاری که به سئول متصل می‌شود این شهر را به فرودگاه بین‌المللی اینچئون هم متصل می‌کند. قطارهای بین‌شهری کره جنوبی سرعتی برابر با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه