افزایش تعداد گردشگران خارجی در ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
افزایش تعداد گردشگران خارجی در ایران

تعداد گردشگران خارجی در ایران طی چهار ماه اول سال  ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

پنج میلیون و یکصد هزار گردشگر خارجی  در سال قبل به ایران سفر کردند که بیشترین آن‌ها از کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و عربستان بودند.

ایشان در ادامه بیان کرد که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در کشور با اعتبار ۴۳۰ هزار میلیارد ریال بیش از یک هزار و ۹۰۰ طرح در دست اجرا است که یک هزار و ۲۵۰ طرح تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام می‌رسد.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش گردشگری سرعت ایجاد اشتغال ۲ و نیم برابر سریع‌تر از سایر بخش‌ها است و توزیع عادلانه ثروت در صنعت گردشگری باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرها و تحرک روستاها می‌شود.

معاون رئیس جمهوری افزود:

سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار صادرات چمدانی صنایع‌دستی و ۲۸۱ میلیون دلار صادرات غیر از فرش و زیورآلات به خارج از کشور داشته‌ایم و نیز در داخل کشور بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان صنایع‌دستی فروخته شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت که صنعت گردشگری می‌تواند جایگاه خوبی در اقتصاد کشور در شرایط تحریم داشته باشد و این صنعت در بودجه امسال نیز از اولویت برخوردار است.

مونسان در خصوص معادن فیروزه در خراسان رضوی گفت:

با وجود معدن فیروزه در شهرستان فیروزه در استان خراسان رضوی ژئوتوریسم در این استان آغاز می‌شود و در این شهرستان به هر میزان که اعتبارات استانی اختصاص یابد به همان میزان از اعتبارات ملی برخوردار می‌شود.

به گفته ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، شهرستان فیروزه در حاشیه شاهراه اصلی ابریشم قرار دارد و زیستگاه‌هایی مربوط به دوران پیش از تاریخ در آن وجود دارد.

ابوالفضل مکرمی‌فر افزود:

از معدن این شهرستان سالانه ۴۰ تن سنگ فیروزه استخراج می‌شود که ۱۲ تن از این میزان فرآوری می‌گردد و ثبت شهر فیروزه به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی در حوزه فیروزه در دستور کار قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه