مراکز خرید دزفول؛ از بازارهای قدیمی تا مراکز خرید مدرن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید دزفول؛ از بازارهای قدیمی تا مراکز خرید مدرن

دزفول یکی از شهرهای پرگردشگر استان خوزستان است و بازدید از مراکز خرید قدیمی آن مثل بازار قدیم یا بازار کهنه نیز می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

دزفول با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبا و ارزشمند خود مانند آبشار شوی، دریاچه شهیون یا دریاچه پشت سد دز، آسیاب‌های آبی و پل تاریخی دزفول، هر ساله مسافران زیادی را جذب خود می‌کند. شاید در سفر به این شهر بخواهید از مراکز خرید قدیمی یا جدید آن نیز بازدید کنید و سوغات دزفول را به‌عنوان یادگار به شهر خود ببرید. در ادامه شما را ابتدا با مراکز خرید قدیمی و با سابقه این شهر و سپس مراکز خرید مدرن آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بازارهای قدیمی

بازار قدیم یا بازار کهنه دزفول

بازار کهنه دزفول

عکاس: بهنوش فرزان

بازار قدیم دزفول که به بازار کهنه نیز شهرت دارد، در مرکز شهر و در کنار محله قلعه وجود دارد، در گذشته مانند یک میدان و مهم‌ترین مرکز تجاری شهر بوده و همچنان هم پررونق است. در این بازار چهار راسته موازی که هر یک از آن‌ها شامل یک صنف خاصی است و شامل بزازان، آهنگران، خرده‌فروشان و بازار خراطان می‌شود. یکی از زیباترین قسمت‌های این بازار، کاروانسرای جدید است که هنوز هم داد و ستد به‌شکل سنتی در آن جریان دارد.

بازار کهنه دزفول

عکاس: بهنوش فرزان

وجود مشاغل سنتی و راسته‌های قدیمی با معماری جذاب و مغازه‌های منحصر‌به‌فرد و زیبا و عرضه صنایع دستی مختلف از جمله آثار خراطی مانند شمعدان و قلیان‌های چوبی، سبدهای حصیری بافته شده از برگ درخت نخل که با کامواهای رنگی تزیین شده، سجاده‌های زیبا و زیراندازهای نمدی، باعث شده بازار قدیمی هم در کنار سایر جاذبه‌های دزفول در جذب گردشگر موفق باشد.

بازار روز دزفول

بازار روز دزفول با معماری زیبا یکی دیگر از بازارهای سنتی و محلی این شهر است که در خیابان دانش واقع شده و قدم زدن در آن شما را به گذشته می‌برد. در ضمن کلوچه دزفولی که یکی از سوغاتی‌های خوشمزه دزفول است، نیز در این بازار یافت می‌شود.

بازار شب دزفول

بازار شب دزفول

عکاس: مهدی رومان

بازار شب دزفول هم یکی از مراکز خرید قدیمی شهر است که در بلوار بعثت و رو‌به‌روی مجتمع فرهنگی واقع شده است و انواع پوشاک در آن عرضه می‌شود. توصیه می‌کنیم در سفر به دزفول این مکان را هم از دست ندهید.

مراکز خرید جدید

هایپر مارکت مادر

مرکز خرید مادر دزفول

عکاس: علی مهدی پور

هایپر مارکت مادر یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید دزفول است که در بلوار پیام‌آوران و تقاطع خیابان آفریش واقع شده است و در آن تنوع گسترده‌ای از محصولات عرضه می‌شود؛ از نان گرم گرفته تا مبل، گوشت و سبزیجات و بسیاری از کالاهای دیگر.

پاساژ امین

در پاساژ امین که در خیابان شریعتی واقع شده است، می‌توانید انواع کیف و کفش و سایر مایحتاج این‌چنینی را پیدا کتید.

پاساژ مهرگان دزفول

این پاساژ در خیابان شریعتی، کوچه زرگر واقع شده و یکی از مراکز خرید محبوب دزفول به شما می‌رود.

پاساژ کوروش دزفول

پاساژ کوروش دزفول

عکاس: رضا درویش

پاساژ کوروش در چهارراه شریعتی، رو‌به‌روی زیرگذر شریعتی، جنب پاساژ مسعود واقع شده است. این پاساژ که بیشتر مختص طلا و جواهرات است، در سه طبقه احداث شده که زیرزمین آن مختص بوتیک‌های زنانه و مردانه، طبقه همکف آن مختص فروشگاه‌های طلا و جواهرات و طبقه دوم مختص مراکز خدمات اینترنتی، ترمیم طلاجات و نقره جات و عرضه سنگ‌های قیمتی است.

مجتمع تجاری ولیعصر

مجتمع تجاری ولیعصر که در خیابان شریعتی واقع شده، با ۲۰ سال سابقه فعالیت، مهم‌ترین مرکز عرضه کامپیوتر و تلفن همراه و تجهیزات جانبی آن‌ها است.

از دیگر مراکز خرید دزفول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاساژ پاسارگاد در خیابان امام خمینی جنوبی، رو‌به‌روی کوچه کلانتریان
  • پاساژ عرب مجدی
  • پاساژ سبزقبا در چهارراه سی متری

در ضمن یک مجتمع تجاری بسیار بزرگ و مدرن در ۲ طبقه نیز در دزفول که در حال ساخت است که شامل هایپرکت، شهربازی سرپوشیده، سالن آمفی‌تئاتر روباز، تالار پذیرایی، یک هتل بزرگ، پارکینگ با ظرفیت ۷۰۰ خودرو و سونا و استخر سرپوشیده می‌شود.

عکاس تصویر کاور: داریوش حسینی

مطالب مرتبط:

دیدگاه