برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری همدان ۲۰۱۸

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری همدان ۲۰۱۸

برگزاری یک دوره تور بین‌المللی با عنوان همدان ۲۰۱۸ از طرف رئیس فدراسیون دوچرخه سواری پیشنهاد شد.

 خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت:

مسئولان ورزش همدان باید به دنبال احیای تورهای دوچرخه سواری در استان همدان باشند. به نظرم هم‌اینک که همدان عنوان پایتخت گردشگری آسیا را یدک می کشد، می‌تواند این تور بین‌المللی را استارت بزند و فدراسیون نیز آماده دارد در برگزاری این رویداد بین‌المللی همکاری کند.

وی با اشاره به نتایج تیم ایران در بازی‌های آسیایی این رشته ورزشی، یادآوری کرد:

بدشانسی مانع از کسب مدال توسط رکاب‌زنان ایرانی شرکت کننده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی شد. در بازی‌های آسیایی با وجود شایستگی، با بدشانسی روبه رو شدیم و مقامی بهتر از چهارمی کسب نکردیم. در بخش جاده، سمیه یزدانی که از شانس‌های مدال آوری به شمار می‌رفت، ۱۰ روز قبل از اعزام از ناحیه ترقوه دچار شکستگی شد تا نفر دوم تیم به مسابقات اعزام شود و در بخش مردان نیز آورین معظمی گودرزی یک ماه قبل از عزیمت به مسابقات از ناحیه صورت و بینی دچار شکستگی شد و با فاصله گرفتن از تمرینات، آمادگی لازم را پیدا نکرد.

به گفته او عملکرد ورزشکاران ایرانی در رشته کوهستان خوب بوده و در صورت ترکیده نشدن  لاستیک دوچرخه حسین زنجانیان، می‌توانست مدال کسب کند اما در نهایت این ورزشکار پنجم شد. در کراس کانتری نیز نقص فنی دوچرخه و پارگی زنجیر چرخ، مانع از کسب مدال شد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری افزود:

با این حال برنامه خود را بر مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا متمرکز کرده ایم و اطمینان دارم در این مسابقات به نتایج مطلوب دست می‌یابیم.

ورزش دوچرخه سواری استان مملو از  ظرفیت‌های بالقوه است که باید در عرصه استعدادیابی و شکوفایی نخبه ها برنامه‌ریزی شود.

دوچرخه سواری از رشته‌هایی است که بیشتر مردم آن را می‌شناسند اما برای ورود به عرصه قهرمانی و حرفه‌ای لازم است اقدام‌هایی در جهت استعدادیابی، آموزش و شکوفایی نخبه‌ها انجام شود.

استعدادهای رشته دوچرخه سواری به ویژه در رشته کوهستان در استان همدان به فراوانی یافت می‌شود که در جهت شکوفایی این استعدادها برنامه‌ریزی لازم است.

رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت:


هم اکنون شاهد فعالیت مطلوب این رشته ورزشی در ابعاد همگانی و قهرمانی همدان هستیم اما نیاز است با تلاش بیشتر، جایگاه دوچرخه سواری همدان را همانند گذشته در کشور ارتقا داد. رویکرد دستگاه ورزش استان همدان نیز حمایت همه جانبه از رشته های مدال آور در عرصه های بین‌المللی است و انتظار داریم دوچرخه سواری همدان در دوره مدیریت جدید رشد قابل توجهی پیدا کند.

همگانی شدن رشته دوچرخه سواری یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها به شمار می رود که باید مورد توجه مدیریت جدید این هیات قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه