بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی تایوان اکتبر افتتاح می‌شود

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی تایوان اکتبر افتتاح می‌شود

یک سالن اپرا، یک تالار کنسرت، یک سالن نمایش، یک تالار رسیتال و یک تئاتر فضای باز، همگی زیر یک سقف واحد، به زودی طی پروژه‌ای که مهم‌ترین سرمایه‌گذاری فرهنگی تایوان نام گرفته و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های معماری دنیا است، افتتاح می‌شوند. 

بزرگ‌ترین مرکز هنرهای نمایشی تایوان با یک سقف یکپارچه روز ۱۳ اکتبر در در شهر کائوسیونگ افتتاح می‌شود و انتظار می‌رود که ۵۰٬۰۰۰ نفر در کنسرت و مهمانی بزرگ افتتاحیه‌ی این مرکز شرکت کنند. مرکز ملی هنر «کائوسینگ» (ویوویینگ) پنج سالن اجرا دارد که شامل یک خانه‌ی اپرا با ظرفیت ۲۲۳۶ صندلی، یک تالار کنسرت با ظرفیت ۱۹۸۱ صندلی، یک سالن نمایش با ظرفیت ۱۲۱۰ صندلی، یک تالار رسیتال با ظرفیت ۴۳۴ صندلی و یک تئاتر فضای باز است. این مرکز، مهم‌ترین سرمایه‌گذاری فرهنگی تایوان است و در فضایی به مساحت ۳۵ هکتار در یک پارک نیمه گرمسیری منحصربه‌فرد و ۱۱۶ هکتاری در قلب کائوسیونگ (Kaohsiung) ساخته می‌شود.

چین ون-پین، رهبر ارکستر و کارگردان هنری ویوویینگ (Weiwuying)، این سالن کنسرت و بزرگ‌ترین ارگ بادی آسیا را با اجرای برنامه‌هایی از بتهوون، لیست و آهنگسازان بنام تایوانی با هنرنمایی ارکستر سمفونیک ملی تایوان و همچنین آنسامبل‌ها و سولیست‌هایی از تایوان و کشورهای دیگر افتتاح می‌کند.

تایوان

«بهشت متوقف شده» بخشی از مراسم افتتاحیه مرکز ملی هنری کائوسیونگ در تایوان است

معماری ساختمان این مرکز هنری توسط تیم معماری هلندی مکانو (Mecanoo) با الهام از یک سایبان مواج و با استفاده از درختان انجیر هندی که در این منطقه به وفور یافت می‌شود، ساخته شده است. مهمانی «هنر برای مردم» که در فضای باز برگزار می‌شود شامل رقص محلی، تئاتر سنتی، اپرا، موسیقی، خیمه شب بازی و نمایش‌های فرهنگی خیابانی است. چین ون-پین می‌گوید:

موضوعی که برای بازدیدکنندگان خارجی «ویویینگ» جذاب خواهد بود، علاقه و اشتیاق افراد محلی به تئاتر، رقص، نمایش و موسیقی است که در همه جای تایوان به همین صورت است. ویویینگ، با امکانات فوق‌العاده و بی‌همتای خود، این فرصت را به ما می‌بخشد که تجربه کنیم، جسور و نوآور باشیم و کارهای متفاوت را امتحان کنیم.

تایوان

ویویینگ در محوطه‌ای ساخته می‌شود که در گذشته یک پایگاه آموزشی نظامی در تایوان بود

کائوسیونگ در جنوب تایوان واقع شده است و مرکز هنری جدید، در محوطه‌ای ساخته می‌شود که در گذشته یک پایگاه آموزشی نظامی بود و اکنون این مرکز جدید، نماد  چشم‌انداز در حال توسعه‌ی شهر کائوسیونگ و تایوان است؛ ماموریت آن، ایجاد پیوند بین استعدادهای محلی و جهانی، از گذر هنر و فرهنگ، است. اطلاعات مربوط به برنامه‌ی افتتاحیه آن را می‌توانید در وب سایت مرکز مطالعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه