پیشرفت تکنولوژی؛ تولد گردشگری جدید

سودا سلیمی
سودا سلیمی چهار شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
پیشرفت تکنولوژی؛ تولد گردشگری جدید

زندگی ما از هر جهت تحت تاثیر تکنولوژی است و پیش‌بینی می‌شود که در چند سال آینده شکل آن به کلی تغییر کند و بر گردشگری نیز تاثیر بسزایی بگذارد.

تکنولوژی هر روزه زندگی ما را از هر جهتی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ چه از جهت سفر و محلی که در آن سکونت داریم و چه از جهت فعالیت‌هایی که در سفر انجام می‌دهیم. در ادامه با تعدادی از تازه‌های دنیای تکنولوژی آشنا خواهید شد که از نظر محققان دیر یا زود شکل کلی سفر را تغییر خواهند داد.

سال ۲۰۲۰ میلادی، سفر بدون پاسپورت

تکنولوژی تشخیص هویت با اثر انگشت و سنسورهای شناسایی چهره تا حدی پیشرفت خواهند کرد که دیگر استفاده از پاسپورت منسوخ خواهد شد. برای مثال یکی از پیشگامان این تکنولوژی کشور استرالیا است که در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی سیستمی بدون پاسپورت را راه‌اندازی کند.

سال ۲۰۲۱ میلادی، سفر با هایپرلوپ (Hyperloop)

کارآفرینی به نام الون ماسک (Elon Musk) که روی هایپرلوپ سرمایه‌گذاری کرده است، قصد دارد شیوه‌ی سفر کردن را به کلی تغییر دهد. او از کابینی که با سرعت بسیار بسیار زیاد حرکت می‌کند، برای حمل و نقل مسافران به مقصد مورد نظر در زمانی بسیار کوتاه استفاده خواهد کرد. شرکت سرمایه‌گذاری اروپایی این تکنولوژی پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، حمل و نقل با این وسیله بین هلند و پاریس میسر خواهد بود.

سال ۲۰۲۵ میلادی، هواپیماهای بدون خلبان

هواپیماهای بدون خلبان

همه در مورد اتوموبیل‌های بدون راننده شنیده‌اند. هواپیماهای بدون سرنشین هم در جنگ‌ها برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ولی بعد از هفت سال، استفاده از هواپیماهای بدون خلبان برای عموم میسر خواهد شد.

سال ۲۰۲۶ میلادی، سفر گردشگری به فضا

گردشگری به فضا

در حال حاضر هم امکان سفر به فضا برای گردشگران ثروتمند و دوستدار هیجان با مبلغی حدود ۶۵ میلیون دلار فراهم شده است. از سال ۲۰۲۶ میلادی به بعد امکان سفر به فضا با پنج شرکت گردشگری با مبالغ معقول‌تری میسر خواهد شد.

سال ۲۰۳۳ میلادی، ماشین‌های پرنده

ماشین‌های پرنده

حداقل نه شرکت تولید کننده‌ی خودرو در حال حاضر روی طرح ماشین‌های پرنده کار می‌کنند و با توجه به مدل‌هایی که برای آزمایش تهیه کرده‌اند، بعد از حدود پانزده سال قادر به استفاده از این خودروها خواهیم بود. اوبر به تازگی قراردادی با ناسا مبنی بر تولید تاکسی‌های پرنده امضا کرده است.

این شرکت اعلام کرده است که ماشین‌های پرنده را برای المپیک سال ۲۰۲۸ میلادی در لس‌آنجلس احتیاج دارد. زیرا آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که استفاده از این خودروها تا آن زمان متداول خواهد شد.

سال ۲۰۵۰ میلادی، هواپیماهای شفاف

هواپیماهای شفاف

شرکت ایرباس پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، هواپیماهای تجاری تولید شده دارای دیواره‌های و بدنه‌ی شفاف خواهند بود. تکنولوژی سبب خواهد شد که مسافران از سفر خود نهایت لذت را ببرند، در حالی که احتمالا عده‌ای که در سفر سرگیجه می‌گیرند از این هواپیماها خوش‌شان نخواهد آمد.

سال ۲۰۸۰ میلادی، سفر با قطار زیراقیانوسی

قطار زیراقیانوسی

در سال ۲۰۸۰ میلادی سفر از لندن به نیویورک با زمانی کمتر از یک ساعت به وسیله‌ی قطاری زیر اقیانوس میسر خواهد شد. این قطار از داخل تونلی که زیر مترها آب است، حرکت خواهد کرد. ساخت این تونل هزینه‌ی زیادی دارد ولی احتیاج به هواپیما را کاهش خواهد داد.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه