هزینه سفر به آبادان چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
هزینه سفر به آبادان چقدر است؟

آبادان از جمله شهرهای ایران است که از تجربه سفری به صرفه گرفته تا سفری لوکس، می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم بزند.

آبادان از مهم‌ترین شهرهای استان خوزستان و در کناره خلیج‌ فارس است که بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز و متفاوت را برای شما رقم بزند. در بازدید از این شهر می‌توانید با کنترل هزینه‌های خود، نه تنها می‌توانید از خدمات هتل و رستوران با کیفیت بالا بهره‌مند شوید، همچنین می‌توانید از جاذبه‌های شهر دیدن کنید.

آبادان

هزینه سفر به آبادان

مسیر جاده‌ای تهران به آبادان بسته به جاده ای که شما انتخاب کنید، از ۹۵۳ کیلومتر تا ۱۰۱۵ کیلومتر طول دارد که طی کردن آن با وسیله شخصی چیزی در حدود ۱۱ ساعت به طول می‌انجامد. با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین و  روشن بودن کولر، هزینه تقریبی سفر زمینی با خودروی شخصی به آبادان در حدود ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. البته نباید فراموش کنید که با استفاده از وسیله نقلیه شخصی، هزینه گشت و گذار در شهر را نیز باید به بودجه مورد نظر خود برای بنزین مصرفی بیافزایید. اگر قصد داشته باشید تا همین مسیر را به وسیله اتوبوس طی کنید، هزینه بلیط این سفر ۹۲ هزار تومان خواهد بود که با استفاده از خرید اینترنتی و انتخاب شرکت‌هایی که به سفرهای خود تخفیف اختصاص داده‌اند، می‌توانید در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی کنید.

با توجه به این که از تهران به آبادان مسیر راه ‌آهن مستقیم وجود ندارد، برای سفر با قطار به این شهر، ‌ابتدا باید با پرداخت ۸۸ هزار تومان و سپری کردن ۱۸ ساعت در راه، به خرمشهر برسید و از آنجا با تاکسی، عازم آبادان شوید. به دلیل ساعات طولانی این سفر، استفاده از اتوبوس مستقیم از تهران توصیه می‌شود.

اگر بخواهید مسیر تهران به آبادان را به وسیله هواپیما طی کنید، با پرداخت مبلغی حدود ۲۴۰ هزار تومان، ظرف مدت ۱ ساعت و نیم، به آبادان خواهید رسید.

آبادان

متوسط هزینه اقامت در آبادان

آبادان دارای هتل‌های ۲ ستاره تا ۵ ستاره است که اقامت یک شب در یک اتاق دو نفره از ۲۳۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان به طور متوسط هزینه خواهد داشت. نرخ اتاق‌های دو نفره به ترتیب در هتل‌ ۵ ستاره، ۲۹۰ هزار تومان، هتل ۴ ستاره، ۲۵۰ هزار تومان، سوئیت دو تخته در اتاق ۳ ستاره، ۳۰۰ هزار تومان، و هتل ۲ ستاره ۲۲۰ هزار تومان است.

هتل کاروانسرا آبادان

متوسط هزینه خورد و خوراک در آبادان

از آنجا که فلافل غذایی معروف در آبادان است، شما می‌توانید با متوسط هزینه کمتر از ۸ هزار تومان برای هر نفر، این غذا  را در شهر آبادان امتحان کنید. اما اگر به دنبال غذاهای متنوع‌تر و کمی رسمی‌تر هستید، می‌توانید با متوسط هزینه ۲۵ هزار تومان، طعم غذایی به یاد ماندنی را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که هزینه‌های برآورد شده، در صورت استفاده از پیش غذا، دسر و نوشیدنی، افزایش خواهد یافت.

رستوران پاکستان آبادان

هزینه حمل و نقل در آبادان

برای رفت و آمد در آبادان می‌توانید از تاکسی‌های خطی و یا اتوبس‌های درون شهری استفاده کنید. بسته به نوع مسیری که طی می‌کنید و میزان سفرهایی که در طول یک روز انجام می‌دهید، هزینه در این بخش می‌تواند متفاوت باشد. متوسط هزینه رفت‌ و آمد در این بخش را ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

آبادان

هزینه بازدید از دیدنی‌های آبادان

بسیاری از دیدنی‌های آبادان مانند بازار مرکزی آبادان، مقام خضر نبی، آرامگاه سید عباس و پل کابلی امام رضا آبادان را می‌توان به صورت رایگان مشاهده کرد، اما به دلیل وجود موزه‌ّهای متعدد در این شهر نیز، متوسط هزینه روزانه برای بازدید از جاذبه‌های شهری را ۵ هزار تومان در نظر بگیرید. سعی داشته باشید تا در بازدیدهای روزانه خود تلفیقی از مکان‌های رایگان و دیگر مکان‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و در نظر داشته باشید که قیمت بلیط موزه‌ها برای گردشگران خارجی متفاوت خواهد بود.

کلیسا آبادان

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در آبادان

برای گذراندن یک روز در آبادان در ارزان‌ترین حالت ممکن، بهتر است با خودروی شخصی به این شهر سفر کنید؛ و در صورت عدم همراه داشتن خودروی شخصی، استفاده از اتوبوس بین شهری می‌تواند گزینه بعدی شما برای کاهش هزینه‌ها باشد. هزینه محل اقامت، خورد و خوراک، رفت و آمد درون شهری و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آبادان برای و نفر در ارزان‌ترین حالت ممکن در حدود ۲۸۰ هزار تومان، و در گران‌ترین حالت در حدود ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. به یاد داشته باشید که ارقام ذکر شده بدون احتساب هزینه نقلیه شما برای رفت و آمد به شهر آبادان است.

بازارهای آبادان

بودجه پیشنهادی گذراندن ۳ روز در آبادان

اگر می‌خواهید سفری سه روزه به آبادان داشته باشید، در صورت سفر با خودروی شخصی در حدود ۹۰۰ هزار تومان، در صورت استفاده از اتوبوس برای رفت و برگشت، در حدود ۱ میلیون تومان هزینه خواهید داشت. اگر تمایل به داشتن سفری لوکس‌تر و راحت‌تر داشته باشید و در هتل ۵ ستاره اقامت کرده و برای رفت و برگشت از هواپیما استفاده کنید، سفر سه روزه شما به آبادان می‌تواند در حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه داشته باشد.

آبادان

به یاد داشته باشید که به هنگام بازگشت از آبادان، بودجه‌ای جداگانه برای سوغاتی‌های این شهر مانند گلیم، کپو، حصیر، ادویه، ماهی و خرما به همراه داشته باشید.

بازارهای آبادان

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه