محبوب ترین سفرهای جاده‌ای جهان بر اساس اینستاگرام

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
محبوب ترین سفرهای جاده‌ای جهان بر اساس اینستاگرام

فکر می‌کنید جاده‌ای که بیشترین عکس از آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، کدام جاده است؟

اگر اینستاگرام شبکه‌ای قابل استناد باشد، می‌توان گفت که آمریکای شمالی حضور سنگینی در فهرست محبوب‌ترین سفرهای جاده‌ای جهان دارد.

بر اساس آماری که «TravelSupermarket» به تازگی منتشر کرده، پنج مورد از شش جاده‌ای که بیشترین عکس از آن‌ها در پلت‌فرم‌های مخصوص به اشتراک گذاری عکس منتشر شده، مربوط به این قاره است. این سایت اینترنتی، ۲۵ سفر جاده‌ای برتر را بر اساس هشتگ‌ها در رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری کرده است.

رتبه‌ی اول در این فهرست متعلق به راه ۳۹۴۰ کیلومتری جاده‌ی ۶۶ (Route 66) است که ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ عکس از آن در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و تگ شده است. این سفر جاده‌ای از شیکاگو در ایلینویز شروع شده و در سانتا مونیکا در کالیفرنیا به انتهای خود می‌رسد.

جاده‌های دیگری که از آمریکای شمالی در این فهرست قرار گرفته‌اند، «بلو ریج پارکوی» (Blue Ridge Parkway) از ویرجینیا و کارولینای شمالی، بزرگراه «فینگر لیکس» در نیویورک و جاده‌ی «ولی آو فایر» (Valley of Fire) در نوادا هستند.

اروپا هم به لطف اسکاندیناویایی‌ها دو بار در این فهرست به حضور دارند؛ جاده‌ی «رینگ راود» (Ring Road) در ایسلند با ۱۰۴٬۳۷۴ تگ و جاده‌ی «ترول استیجن» (Trollstigen) در نروژ نیز با ۵۵٬۸۰۰ تگ به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار گرفته‌اند.

انگلستان هم با جاده‌ی «کاسیوی کوستال روت» (Causeway Coastal Route) در ایرلند شمالی در این رقابت حضور دارد و با ۱۴٬۵۴۸ عکس به رتبه‌ای بهتر از از بیستمی دست نیافته است.

مسیر ۶۶

اما گریمستر، سخنگوی «TravelSupermarket» می‌گوید:

تعجب‌آور نیست که جاده‌ی ۶۶ که از شیکاگو شروع می‌شود و در سانتا مونیکا در حومه‌ی لس‌آنجلس به انتها می‌رسد، با مسافت ۲۴۴۸ مایلی خود که قدم به قدم آن را مناظری خیره‌کننده تشکیل داده، در صدر این فهرست قرار گرفته است.

گردشگرانی که در ایالت‌های ایلینوی، میسوری، کانزاس، اوکلاهما، تگزاس، نیومکزیکو، آریزونا و کالیفرنیا مسافرت می‌کنند، فرصت زیادی دارند تا عکس‌های جذاب و بی‌نقصی از این مسیر برای به اشتراک‌گذاری در اینستاگرام بگیرند.

تحقیقات ما نشان می‌دهد که چند راه محبوب دیگر نیز در شمال و جنوب آمریکا و چندین جاده‌ی دوست‌داشتنی در ویتنام، هند و آفریقای جنوبی هم وجود دارند که هر کدام، قابلیت این را دارند که مسافران، یک سفر جاده‌ی زیبا با توقف‌هایی به یادماندنی به آن‌ها داشته باشند.

۱۰ سفر جاده‌ای برتر در اینستاگرام

  1. جاده‌ی ۶۶؛ آمریکا آمریکا: ۱۱۹۸۰۳۵
  2. جاده‌ی گریت اوشن؛ استرالیا: ۹۲۸۵۰۳
  3. روتا؛ آرژانتین: ۷۳۲۸۰۸
  4. بلو ریج پارک‌وی؛ کارولینای شمالی، ویرجینیا، آمریکا: ۳۲۲۸۴۰
  5. بزرگراه فینگر لیکس؛ نیویورک، آمریکا: ۲۴۱۲۹۵
  6. جاده‌ی ولی آو فایر؛ نوادا، آمریکا: ۱۴۳۷۱۲
  7. رینگ راود (یا مسیر ۱)؛ ایسلند: ۱۰۴۳۷۴
  8. ترولاستیجن؛ نروژ: ۵۵۸۰۰
  9. آیس فیلدز پارک‌وی؛ آلبرتا، کانادا: ۵۴۱۵۳
  10. کابوت ترایل؛ نوا اسکوشیا، کانادا: ۵۱۵۶۲

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه