سان اکسپرس ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
سان اکسپرس ؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

سان اکسپرس (Sun Express) یکی از ایرلاین‌های ارزان قیمت ترکیه است و پروازهای مستقیم را به ۵۲ کشور در قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقای شمالی انجام می‌دهد.

شرکت هواپیمایی سان اکسپرس (SunExpress) یکی از ایرلاین‌های کشور ترکیه است که با شعار «سفر ارزان» تاسیس شده است و فرودگاه آنتالیا قطب اصلی آن محسوب می‌شود. البته به‌دنبال افزایش پروازهای داخلی و خارجی، در سال ۲۰۰۶ سان اکسپرس فرودگاه عدنان مندرس ازمیر را به‌عنوان دومین قطب خود انتخاب کرد. این ایرلاین در برگزاری بسیاری از تورهای ترکیه شرکت دارد. 

همچنین، سان اکسپرس اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در ترکیه محسوب می‌شود که پروازهای سیستمی برنامه‌ریزی شده در مسیر ترکیه و اروپا، به‌خصوص آلمان، را راه‌اندازی کرد.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی سان اکسپرس با داشتن ۷۰ فروند هواپیما در ناوگان خود، روزانه به ۵۲ مقصد داخلی و بین‌المللی در اروپا، آسیا و آفریقای شمالی پرواز دارد و با ۳۰۰۰ کارمند بزرگ‌ترین موسسه آنتالیا محسوب می‌شود.

سان اکسپرس

تاریخچه

سان اکسپرس (با کد یاتا XQ و کد ایکائو SXS) در سال ۱۹۸۹ و در نتیجه همکاری‌های دوجانبه لوفت هانزا و ترکیش ایرلاینز راه‌اندازی شد. در ابتدا این ایرلاین با یک پرواز (فرانکفورت-آنتالیا) فعالیت می‌کرد، اما به‌تدریج شبکه پروازی خود را گسترش داد و اکنون به ۱۰۷ مقصد داخلی و خارجی در اقصی نقاط جهان از جمله ایران پرواز دارد.

سان اکسپرس

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۰، به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس خود، تصمیم گرفت برنامه‌ای جامع برای پیشرفت و توسعه همه جانبه خود ارائه دهد. به همین مناسبت در جشنی که در آنتالیا برگزار کرد و علاوه بر رونمایی از اولین بوئینگ 737-800s سان اکسپرس، هویت سازمانی جدید خود از جمله لوگو، رنگ، لباس فرم‌ها و تمام عناصر بصری جدید این شرکت را در معرض نمایش عموم قرار دارد. هدف سان اکسپرس از این اقدام‌ها، تلاش برای بالا بردن کیفیت خدمات خود و نشان دادن ارزش مشتریان و مسافران برای این ایرلاین بود.

ناوگان

در حال حاضر، سان اکسپرس ۷۰ فروند هواپیما (شامل ۶۴ فروند هواپیمای بوئینگ 737-800 و ۶ فروند هواپیمای ایرباس (A330 با ظرفیت ۱,۳۹۵۰ صندلی، یکی از مدرن‌ترین ناوگان‌های اروپا را در اختیار دارد.

سان اکسپرس

کلاس‌های پروازی

پروازهای سان اکسپرس دارای سه کلاس پروازی سان‌اکو (SunEco)، سان‌کلاسیک (SunClassic) و سان‌پرمیوم (SunPremium) است.

  • سان اکو: در این سرویس مسافران می‌توانند پکیج پذیرایی ساده را دریافت کنند، یا آنکه از قبل نوع غذای خود را از منوی پرواز انتخاب کنند.
  • سان کلاسیک: در این سرویس با ساندویچ‌های خوشمزه و متنوع، شکلات بار و نوشیدنی از مسافران پذیرایی می‌شود.
  • سان پریمیوم: در این سرویس مسافران از انتخاب‌های بیشتر و ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. مسافر این امکان را دارد تا قبل از پرواز غذای خود را انتخاب کند؛ طیف متنوع غذاهای سان اکسپرس شامل غذاهای رژیمی، گیاهی، مخصوص افراد مبتلا به دیابت و بدون کلسترول و بدون گلوتن نیز می‌شود.

سان اکسپرس

میزان بار مجاز

میزان بار مجاز مسافر در پروازهای سان اکسپرس از/به ترکیه به‌صورت زیر است؛

                                         مقصد                                                 سان‌اکو                        سان‌کلاسیک             سان‌پرمیوم         
آنتالیا، آلانیا، قاضی پاشا، بدروم و دالامان        ۲۰ کیلوگرم       ۲۵ کیلوگرم      ۳۰ کیلوگرم    
سایر شهرهای ترکیه       ۳۰ کیلوگرم      ۳۵ کیلوگرم       ۴۰ کیلوگرم      

کودکان زیر دو سال نیز مجاز به‌همراه داشتن ۲۰ کیلوگرم بار رایگان هستند. در صورت اضافه بار مسافر باید مبلغ ۱۰ یورو به‌ازای هر کیلو اضافه‌ بار پرداخت کند. همچنین، میزان اضافه بار نباید از ۳۲ کیلوگرم تجاوز کند.

مقصدها

پروازهای سان اکسپرس به مقصد فرودگاه امام خمینی نیز انجام می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه