حاضرید برای غذا خوردن به رستورانی در هیمالیا بروید؟

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
حاضرید برای غذا خوردن به رستورانی در هیمالیا بروید؟

فکر می‌کنید این‌قدر شجاع هستید که برای غذا خوردن در بلندترین رستوران پاپ آپ دنیا زحمت بالا رفتن از کوه‌های هیمالیا را به خود بدهید؟

اگر دوست دارید که غذا را در شرایطی متفاوت صرف کنید، چطور است که خودتان را به یک تجربه‌ی عالی و شگرف بعد از یک هفته کوهنوردی در بلندی‌های هیمالیا دعوت کنید. 

از ۲ ژوئن امسال رستوران «تریاجیونی» (Triyagyoni)، مرتفع‌ترین رستوران پاپ آپ جهان در ارتفاع ۵۵۸۵ متری در کوه «آیلند پیک» (یا ایمجا تسه: Imja Tse) راه اندازی و موفق شد که نام خود را به عنوان رستورانی که در بالاترین ارتفاع از سطح زمین قرار گرفته است، در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

رستورانی در هیمالیا

نام این رستوران که توسط سرآشپزهای هندی به نام‌های سانجای تاکور و سونداراراجان اداره می‌شود، در زبان سانسکریت به معنی «طبیعت ارگانیک» است و برای رسیدن به آن باید هشت روز پشت سر هم از کوه‌ها بالا بروید تا بتوانید از غذاهای آن نوش جان کنید؛ البته، فراموش نکنید که این رستوران از منظره‌ای نفس‌گیر بهره می‌برد.

طبق گفته‌های سانجای، هدف از راه‌اندازی تریاجیونی، افزایش آگاهی درباره‌ی پایداری منابع طبیعی هیمالیا است. این کار با استفاده از وسایل چوبی و انرژی خورشیدی به عنوان سوخت غالب و همچنین، برپایی رستوران در چادری که در برابر بادهای شدید منطقه مقاومت می‌کند، انجام شده است. غذایی که در این رستوران سرو می‌شود متشکل از هشت بخش است که شامل نوعی سیر هیمالیایی، رول هیمالیایی، دال بات، سالاد ماهی، مرغ، پانکوتا با شیر گاو، فیله باسا و پنیر است.

رستورانی در هیمالیا

سانجای معتقد است که رسیدن به این رستوران، سفر آسانی نیست:

با این که ما ماه‌ها خودمان را با دقت و وسواس برای مشکل‌ترین سفر زندگی خود – از لوکلا (Lukla) خطرناک‌ترین فرودگاه جهان در شرق نپال تا قله‌ی آیلند و کمی هم استراحت در کمپ پایه در میان راه – آماده می‌کردیم، ولی وقت‌هایی بود که شرایط به طرزی نومیدکننده کاملا سامان‌ناپذیر به نظر می‌رسید.

اما هر بار ما توانستیم بر احساسات‌مان غلبه کنیم و راه خود را به جلو ادامه بدهیم. در نهایت، موفق توانستیم ساعت ۱۰:۰۵ صبح روز ۳۰ ماه می، بعد از۶ روز تقلا و خستگی و ۱۶ ساعت تلاش بی‌وقفه در آخرین روز صعود به قله‌ی استثنایی آیلند برسیم.

با این وجود، این گروه همه‌ی تلاش خود را کرده است تا سفر را برای مشتریان خود راحت‌تر و ایمن‌تر بسازد و علاوه بر کمک‌های امدادی، یک هلیکوپتر هم برای انتقال راحت مهمانان در نظر گرفته است.

رستورانی در هیمالیا

به سه روش متفاوت می‌توان به این تجربه دست یافت: یک سفر چهار روزه با استفاده از هلیکوپتر برای رفت و برگشت به رستوران؛ یک کوهپیمایی ۹ روزه در مسیر رفت یا برگشت و استفاده از هلیکوپتر برای مسیر دیگر یا طرف دیگر مسیر و مسیر دیگر.

این تجربه را می توان به سه روش مختلف انجام داد: یک سفر چهار روزه به صورت رفت و برگشت با هلیکوپتر؛ یک سفر نه روزه، یک طرف با هلیکوپتر و یک طرف به صورت کوهنوردی یا یک سفر هفت روزه‌ی کوهپیمایی.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه