یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از بامبوهای آراشیاما تا سپیداج گشت زن

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از بامبوهای آراشیاما تا سپیداج گشت زن

عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی ما را از میان بامبوهای ژاپن تا ساحل استرالیا به دیدن سپیداج یا همان ماهی مرکب می‌برد.

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی این هفته عکس‌هایی جذاب از بامبوهای جنگل آراشیاما، یک اسکی‌باز در کوه‌هایی بلغارستان، پایکوبی لیمپکین‌ها، اولین زن بوکسور آمریکایی دارنده مدال طلا، آب‌های آرام آلگاروه، لبخند یک بزمجه، شهر همیشه چراغانی هنگ کنگ، یک ایمپالا در حال نوشیدن آب، بابونه‌های زرد، قله‌ای در پارک ملی گلیشر و یک سپیداج را به نمایش می‌گذارند.

در میان بامبو‌ها

در میان بامبوها

یک گردشگر، تلفن همراهش را بالا گرفته است تا از درختان جنگل آراشیاما عکس بگیرد. این جنگل خوش‌منظره یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در کیوتو، ژاپن است.

برف تازه

برف تازه

عکاس این عکس ویکتور ترویانوف، از یک اسکی‌باز در حال فرود آمدن روی رشته‌کوه‌های بلغارستان عکاسی کرده است. او می‌گوید:

پس از یک دوره طولانی آب‌وهوای متغیر و بی‌ثبات، پایان ماه مارس هوایی بهاری با برفی تازه را به ما هدیه داد.

یک پایکوبی باشکوه

یک پایکوبی باشکوه

پیتر برنون (Peter Brannon) عکاس این عکس می‌گوید:

یک جفت لیمپکین پس از جستجوی آرامش در محل، در حال خوشگذرانی هستند.

این پرنده‌های بی‌همتا بسیار شبیه به درنا هستند، با این تفاوت که گونه‌ای متفاوت هستند و با ناله‌های غم‌انگیزشان شناخته می‌شوند.

رینگ بوکس

رینگ بوکس

کلاریسا شیلدز، بوکسور حرفه‌ای در یک مسابقه در دیترویت، میشیگان در حال استراحت در گوشه رینگ است. شیلدز اولین زن آمریکایی بود که برنده مدال طلای بوکس در مسابقات المپیک لندن ۲۰۱۲ شد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو، با موفقیت از عنوان میان‌وزن خود دفاع کند.

آب‌های آرام

اب های ارام

اولگ کوزلتسوف (Oleg Kozeltsev) عکاس، آب‌های بسیار آرام ساحل منطقه آلگاروه را در عکس خود به نمایش گذاشته است.

لبخند موذیانه

لبخند موذیانه

بزمجه‌ای بنگالی، زمانی که از جاده پناهگاه آناویلاندوا در سریلانکا عبور می‌کند، زبانش را بیرون می‌آورد. این خزنده بزرگ، از زبان چنگال‌مانندش برای بو کشیدن اطراف استفاده می‌کند. او زبانش را مدام تکان می‌دهد تا رد شکار و دیگر بزمجه‌ها را شناسایی کند.

شهر نئونی

شهر نیونی

یک رستوران دیم سام در هنگ کنگ از علامت‌های نئونی برای تبلیغ و پیشرفت کار خود استفاده کرده است. این کلان‌شهر شلوغ، به‌خاطر بی‌نهایت چراغ‌های نئون که در هر خیابان آویزان هستند مشهور است؛ اما این روزها که بسیاری مردم برای صرفه‌جویی از لامپ‌های LED استفاده می‌کنند، همچنان برخی به سنت شهر نئونی پایبند هستند.

نوشیدن یک جرعه آب

نوشیدن یک جرعه اب

یک ایمپالا در حال نوشیدن آب در نزدیکی منطقه فرانسیستون، بوتساوانا، منظره‌ای بسیار زیبا و هندسی به‌وجود آورده است.

کریستن مکنیکولاس (Kristen McNicholas) عکاس این عکس می‌گوید:

پاهای این ایمپالا یک تقارن بسیار بی‌نقص در مرکز عکس ایجاد کرده است که با پاهای دیگر در پشت همراه است. نوری که روی شاخ‌ها می‌تابد و سایه‌روشن‌های روی پوست، بافت بدن او را نمایان می‌کنند.

شکوفه

شکوفه

یک کشاورز اهل استان دونگ تاپ در ویتنام، پیش از فروختن بابونه‌های زرد به بازار به مناسبت ماه نوی قمری (عید تت)، آن‌ها را جمع‌آوری کرده است. بسیاری از ویتنامی‌ها خانه‌های خود را با گل تزئین می‌کنند.

نگاه دزدکانه

نگاه دزدکانه

عکاس این عکس، گیب برودووی (Gabe Brodowy) در فصل تعطیلی مسابقه‌ها از پارک ملی گلیشر دیدن کرده است. همین زمان فرصتی خوب بود تا بتواند این صحنه روحانی را ثبت کند.

او چنین به خاطر می‌آورد:

نگاهم به این قله‌ برفی که از میان ابرها سر درآورده بود افتاد؛ اما به محض اینکه کاور لنز دوربینم را برداشتم، آن هم محو شده بود. نگاه کردن به ابرها که به آرامی از دره می‌گذشتند، به زیبایی و هیجان‌انگیزی بازگشت دوباره قله بود.

سپیداج گشت‌زن

سپیداج گشت زن

یک سپیداج (که ماهی مرکب نیز نامیده می‌شود) در آب‌های ساحل نیو ساوت ولز استرالیا در حال لغزیدن است. اسکای میگان (Skye Migan) عکاس این عکس می‌گوید:

من عاشق طرز حرکت آن ها هستم. آن‌ها مانند زیردریایی‌های ناشناس حرکت می‌کنند.

سپیداج‌ها جزو نرم‌تنان و ماهی‌های مرکب محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه