سفرهای لوکس اما ارزان قیمت به ایران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
سفرهای لوکس اما ارزان قیمت به ایران

با افزایش نرخ ارز در ایران، اگر بسترهای زیرساختی و امنیتی فراهم شود، گردشگران خارجی می‌توانند با هزینه بسیار کم، سفری لوکس به ایران داشته باشند.

طبق محاسباتی که یورونیوز طی گزارشی انجام داده است، سفر ۱۴ روزه یک زوج اروپایی به ایران حدود ۱۲۳۰ یورو، معادل ۱۹ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، یعنی ۶۱۵ یورو به ازای هر نفر، می‌شود.

یک زوج اروپایی برای پرواز رفت و برگشت تهران از مبدا پاریس، رم یا فرانکفورت، با فرض بر این که این پرواز در اواخر شهریور باشد، باید رقمی حدود ۳۵۰ یورو بپردازند، هزینه تاکسی از فرودگاه امام خمینی تا هتل، با نرخ تاکسی‌های ویژه فرودگاه چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تومان، و هزینه اقامت در یک هتل ۴ ستاره نیز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود.

اگر این زوج در پایتخت، سفرهای درون شهری خود را با آژانس انجام دهند، در طول یک روز در حدود ۱۵۰ هزار تومان برای رفت و آمد و خورد و خوراک هزینه خواهند کرد. البته این هزینه با مترو و اتوبوس، به ۱۵ هزار تومان هم تقلیل پیدا خواهد کرد. بسته به نوع غذایی که این زوج مصرف کرده و مکان رستورانی که انتخاب می‌کنند، میانگین هر وعده غذای معمولی در تهران را ۵۰ هزار تومان در نظر می‌گیریم. به این ترتیب، در مجموع هزینه‌های چهار روز اقامت این زوج در تهران، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود که با نرخ یوروی ۱۶ هزار تومان، کمتر از ۱۷۰ یورو خواهد شد.

اگر این زوج در ادامه سفر خود به اصفهان بروند، برای پرواز رفت باید نفری ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنند. با فرض هزینه اقامت شبی ۳۰۰ هزار تومان در اصفهان، پنج روز اقامت در این شهر، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد. هزینه سفرهای درون شهری و خورد و خوراک نیز برای هر وعده ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب سفر به اصفهان(با اتوبوس) هم در مجموع ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان خواهد بود که معادل ۱۴۵ یورو، با یوروی ۱۶ هزار تومانی، است. اگر این زوج پس از اصفهان به شیراز سفر کنند، هزینه اتوبوس برای هر نفر ۴۰ هزار تومان خواهد بود. یک هتل ۴ ستاره در شیراز شبی ۴۰۰ هزار تومان، و هزینه رفت و آمد درون شهری و خورد و خوراک برای هر نفر حدود ۴۰ هزار تومان است. به این ترتیب اگر این زوج ۵ شب در شیراز بمانند، دو میلیون تومان هزینه اقامت و ۳۰۰ هزار تومان برای هزینه گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را پرداخت کرده‌اند. سفر به شیراز نیز حدود ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار هزینه خواهد داشت که با نرخ ارز ذکر شده، در حدود ۱۷۰ یورو خواهد شد.

این زوج برای بازگشت به تهران می‌توانند از پرواز ۳۰۰ تومانی برای هر نفر استفاده کنند. اگر برای بازگشت به فرودگاه نیز ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنند، حدود ۷۰۰ هزار تومان یعنی معادل ۴۴ یورو خرج کرده‌اند.

طبق محاسبات یورو نیوز، این زوج در طول سفر دو هفته‌ای خود به ایران، در حدود ۱۲۳۰ یورو هزینه خواهند داشت، البته برای سفری که بسیار لوکس و با کیفیت بالا در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه