زندان؛ سرانجام کاربری که نظرات جعلی در تریپ ادوایزر می‌نوشت

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
زندان؛ سرانجام کاربری که نظرات جعلی در تریپ ادوایزر می‌نوشت

تریپ ادوایزر برای مقابله با متقلب‌هایی که اعتبار این سایت را با درج نظرات جعلی به خطر انداخته بودند، به طور جدی دست به کار شد؛ ۹ ماه زندان و ۸۰۰۰ یورو، عاقبت فردی که در ازای درج نظرات مثبت در سایت از مالکان کسب و کارهای مهمان‌نوازی دستمزد دریافت می‌کرد.

در تصمیمی تاثیرگذار، یکی از کابران ایتالیایی سایت تریپ ادوایزر به اتهام تقلب و فروش نظرات جعلی در سایت مذکور به ۹ ماه حبس محکوم شد.

به گفته‌ی گاردین، دادگاه مالک آژانس گردشگری «Promo Salento» را در خصوص فروش نظرات جعلی به صدها شرکت فعال در صنعت مهمان‌نوازی مجرم تشخیص داد و قاضی دادگاه اعلام کرد که نوشتن نظرات تقلبی با استفاده از هویت‌های جعلی در قانون ایتالیا به عنوان یک جرم شناخته می‌شود. همچنین، دادگاه این متخلف را که نامی از وی برده نشده است را به پرداخت ۸۰۰۰ یورو جریمه محکوم کرده است.

در سال ۲۰۱۵ و بعد از آن‌که مالکان مشاغل مختلف پیام‌هایی را که از طرف شرکت سالنتو مبنی بر فروش نظرات مثبت دریافت کرده بودند برای تریپ ادوایزر فوروارد کردند، این سایت تحقیقات خود را در زمینه‌ی درج نظرات جعلی در آن آغاز کرد.

تریپ ادوایزر

برد یانگ، معاون رئیس تریپ ادوایزر به گاردین گفت:

هزینه‌ی زیادی برای پیشگیری از تقلب سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در مقابله با آن به موفقیت‌هایی هم دست یافته‌ایم: از سال ۲۰۱۵ مانع از فعالیت بیش از ۶۰ شرکت مختلف در نقاط مختلف جهان شدیم که در ازای درج نظرات در سایت پول دریافت می‌کردند.

با این وجود، ما به تنهایی نمی‌توانیم کار زیادی انجام بدهیم، به همین دلیل است که به شدت خواهان همکاری با قانون‌گذاران و مقامات انتظامی برای پیگرد قانونی این اعمال هستیم.

بعد از این که تریپ ادوایزر بیش از ۱‍۰۰۰ تلاش ناموفق پرومو سالنتو برای درج نظر در این سایت را شناسایی و مسدود کرد، پلیس ایتالیا به این نتیجه رسید که شواهد و مدارک کافی برای پیگیری اتهامات مبنی بر سوء رفتارهای جنایی وجود دارد. با این که در گذشته نیز هم درج نظرات گمراه کننده در سایت منجر به محکومیت برای پرداخت جریمه و تعطیلی چندین شرکت شده است، ولی این اولین بار است که در ایتالیا یک پرونده‌ی تقلب با موضوع دریافت پول در ازای درج نظرات در سایت منجر به محکومیت زندان شده است.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه