تصاویر هوایی سورئال از جالب ترین چشم اندازهای جهان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
تصاویر هوایی سورئال از جالب ترین چشم اندازهای جهان

عکاس آمریکایی، الکساندر هیلنر عکس‌های هوایی فوق‌العاده جالب و زیبایی از گوشه و کنار دنیا گرفته است که رنگ‌های جذاب و زیبایی گرافیکی آن‌ها باعث جذب هر بیننده‌ای می‌شود.

از مناطق مسکونی در لس‌آنجلس تا جزایر مصنوعی در دبی را در قالب تصاویر زیبای هوایی از عکاس آمریکایی، الکساندر هیلنر مشاهده کنید. این عکاس می‌گوید:

دائما به‌سمت چشم‌اندازهایی کشیده می‌شوم که پیشرفت‌های انسانی با طبیعت در هم آمیخته است. عکس‌های من اغلب به‌خاطر زیبایی گرافیکی و رنگ‌های جذاب معروف هستند و بیننده را ترغیب می‌کند برای موضوعاتی که تنش‌های مفهومی پیچیده‌تری دارند، وقت بگذارد.

معدن اینترپید پتاس، یوتا

تصاویر سورئال

معدن اینترپید پتاس (Intrepid Potash Mine) در یوتا بزرگ‌ترین تولیدکننده پتاس کشور به حساب می‌آید. آب رودخانه به داخل معدن پمپاژ می‌شود تا پتاس را در خود حل کند و بعد محلول به دست آمده به حوضچه تبخیر منتقل می‌شود که در تصویر نشان داده شده است. رنگ آبی که به این حوضچه اضافه شده است به سرعت فرایند تبخیر کمک می‌کند.

ردوود سیتی، کالیفرنیا

تصاویر سورئال

ساکنان اولیه شهر تاریخی ردوود سیتی، بومیان آمریکایی ساحل کالیفرنیای شمالی بودند. اینجا تنها بندر آب عمیق در خلیج سان‌فرانسیسکو به حساب می‌آید.

لنکستر، کالیفرنیا

تصاویر سورئال

لنکستر، شهری در جنوب کالیفرنیا است و حدود ۱۰۰ کیلومتر با شمال لس‌آنجلس فاصله دارد. بیش از ۲۴۲ هکتار این شهر به پارک، زمین بازی، محوطه پیک‌نیک و امکانات ورزشی اختصاص دارد.

سن خوزه، کالیفرنیا

تصاویر سورئال

سن خوزه، سومین شهر پرجمعیت کالیفرنیا است که زیر نور خورشید می‌درخشد و مرکز شهری دره سیلیکون با شرکت‌های تکنولوژی متعدد محسوب می‌شود. بریتیش ایرویز در سال ۲۰۱۶ یک پرواز مستقیم از فرودگاه هیترو به این شهر راه‌اندازی کرد تا دسترسی به سواحل سانتا کروز برای مسافران آسان‌تر شود.

هیوستون، تگزاس

تصاویر سورئال

هیوستون در ۲۶۵ کیلومتری آستین قرار دارد و پرجمعیت‌ترین شهر تگزاس به حساب می‌آید. بخش اعظمی از این شهر در امتداد چمنزارهای خلیج وسترن قرار گرفته و بیشتر شهر روی زمین‌های جنگلی، مرداب و باتلاق ساخته شده است که همچنان در محیط اطراف به چشم می‌خورد.

دریاچه بزرگ نمک، یوتا

تصاویر سورئال

دریاچه بزرگ نمک در یوتا، محدوده‌ای نزدیک به ۴۴۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و بزرگ‌ترین دریاچه آب نمک در نیم‌کره غربی زمین است.

دِ ورلد، امارات عربی متحده

تصاویر سورئال

مجمع‌الجزایر مصنوعی «دِ ورلد» با استفاده از شن و ماسه ساحل دبی ساخته شده است و به‌شکل نقشه ناهموار جهان به نظر می‌رسد. بحران مالی سال ۲۰۰۸ باعث شد برخی از آن‌ها به‌شکل فیل سفید باقی بمانند، هر چند در تعداد انگشت‌شماری از این جزایر، ساختمان‌هایی بنا شده است. طبق گزارش‌ها، برخی از جزایر به‌تدریج در حال فرورفتن به زیر آب دریا هستند.

دره وست واتر، یوتا

تصاویر سورئال

وست‌واتر کانیون در رودخانه کلرادو قرار دارد و منطقه‌ای معروف برای مشتاقان رفتینگ آب‌های سفید است. گلوگاه آن از سنگ‌های پیشکامبرین سیاه متعلق به اوایل عصر زمین‌شناسی تشکیل شده است.

فرمونت، کالیفرنیا

تصاویر سورئال

فرمونت، چهارمین شهر پرجمعیت در منطقه خلیج سان فرانسیسکو است و به احترام کاوشگر آمریکایی و نخستین کاندیدای ریاست جمهوری جمهوریخواهان آمریکا (۱۸۵۶)، جان فرمونت، به این نام خوانده می‌شود.

لاس وگاس، نوادا

تصاویر سورئال

لاس‌وگاس یک شهر وسترن گاوچران بود که در اواسط قرن ۲۰ به مخفیگاه گانگسترها تبدیل شد. اگر به بیرون شهر سفر می‌کنید، به‌سمت گراند کانیون شگفت‌انگیز بروید و منطقه‌ای با قدمت بیش از ۵ میلیون سال را مشاهده کنید.

گذرگاه جزیره آنتلوپ، یوتا

تصاویر سورئال

گذرگاه جزیره آنتلوپ جزو ۱۰ جزیره بزرگ در دریاچه بزرگ نمک یوتا است. به لطف وجود برخی از قدیمی‌ترین سنگ‌های موجود در کشور که تاریخ آن‌ها به دوران قبل از سنگ‌های پیشکامبرین برمی‌گردد، مناظر شگفت‌انگیزی به وجود آمده است. این جزیره بیشترین تعداد گاومیش کوهان‌دار آمریکایی، گوسفند کوهی، گرگ صحرایی، گورکن و گربه آمریکای شمالی را در خود جای داده است.

کیپ کورال، فلوریدا

تصاویر سورئال

کیپ کورال که به سرزمین عجایب ساحلی معروف است بیشتر از هر شهر دیگری در جهان دارای کانال‌های آب است و بیش از ۶۴۴ کیلومتر راه آبی دارد. بخش اعظمی از آن‌ها قابل کشتیرانی است و برخی از آن‌ها امکان دسترسی به خلیج مکزیک را فراهم می‌کنند. کیپ کورال، بزرگ‌ترین شهر واقع در بین تامپا و میامی به شمار می‌رود.

فرمونت، کالیفرنیا

تصاویر سورئال

فرمونت، نزدیک‌ترین شهر خلیج شرقی هم‌مرز با دره سیلیکون به شمار می‌رود و در حال تبدیل شدن به قطب استارتاپ‌های تکنولوژی است.

اودن، یوتا

تصاویر سورئال

اودن شهری در ایالت یوتا است که در دامنه کوه‌های واساچ (Wasatch Mountains) قرار دارد و به لطف نزدیکی به رودخانه‌ها و کوه‌ها، مردم زندگی فعالی در فضای باز دارند. شاید به همین دلیل باشد که جایگاه ششم بهترین مکان برای زندگی خانوادگی در ایالات متحده را از سوی مجله فوربز به دست آورده است. تعداد زیاد ساختمان‌های تاریخی این شهر نیز باعث شهرت آن شده است.

رتوندا وست، فلوریدا

تصاویر سورئال

رتوندا وست، یک منطقه مسکونی در شهر شارلوت در جنوب غربی فلوریدا است. نقشه آن به فرودگاه‌های جنگ جهانی دوم شباهت دارد و یک پارک بزرگ با زمین بازی، زمین تنیس، محل پیاده‌روی و یک پارکینگ و اسکله پولی برای قایق‌ها، تریلرها و ون‌های مسافری در وسط آن قرار گرفته است.

دره قلعه، یوتا

تصاویر سورئال

دره قلعه، شهر کوچکی در یوتای شرقی است که به خاطر اشکال سنگی قلعه مانند، معروف شده است.

بندر سولفور، لوئیزیانا

تصاویر سورئال

بندر سولفور در امتداد رودخانه می‌سی سی‌پی‌ در لوئیزیانا قرار دارد و در گذشته بزرگ‌ترین رسوبات گوگرد جهان را در خود جای داده بود. علاوه بر این به‌خاطر نزدیکی به مناطق تولید گوگرد در اطراف خلیج مکزیک نیز شهر مهمی محسوب می‌شود.

لنکستر، کالیفرنیا

تصاویر سورئال

منطقه حفاظت‌شده پارک جنگلی صحرای پرایم در لنکستر به حفاظت از زیبایی‌های «های دزرت» اختصاص دارد.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه