بهترین پارک های ملی جهان با خزانی رنگارنگ

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین پارک های ملی جهان با خزانی رنگارنگ

پارک‌های ملی، یکی از مظاهر شگفت‌انگیز طبیعت هستند که به دلیل ارزشمند بودن، تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. این پارک‌های گسترده ممکن است دارای جنگل، مرتع، بیشه‌های طبیعی، دشت، رودخانه، دریاچه و کوهستان باشند.

همیشه زمانی که به بازدید از طبیعت فکر می‌کنیم، بهار و تابستان که فصل رویش و سر‌سبزی است را بهترین زمان می‌دانیم و برای سفر در این فصل‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم اما آیا تا به حال به فصل زیبا و رنگارنگ پاییز فکر کرده‌اید؟ پاییز همیشه با آب و هوای دلنشین و تنوع رنگی معروف بوده است. فصل خزان، هوا رو به سردی می‌رود و برگ‌های درختان شروع به ریزش می‌کنند اما قبل از این ریزش، برگ‌ها طی یک فرآیند طبیعی رنگ‌های بی‌نظیری را به خود می‌گیرند. این فصل نیز همانند دیگر فصل‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارد اما بازدید از پارک‌های ملی در سراسر جهان در این زمان، بهترین فرصت برای مشاهده زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت است.

۱. پارک ملی یوسمیتی (Yosemite National Park)، کالیفرنیا

پارک

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی یوسمیتی که در ایالت کالیفرنیا واقع شده، اواخر ماه اکتبر یا نوامبر است. در این ماه‌ها با شروع فصل پاییز، زیبا‌ترین و خاص‌ترین رنگ‌های طبیعت از جمله زرد، زرشکی و حتی بنفش را مشاهده خواهید کرد.

۲. پارک ملی شناندوا (Shenandoah National Park)، ویرجینیا

پاییز

پارک ملی شناندوا، پارکی وسیع در ایالت ویرجینیا است که همیشه با ریزش شاخ و برگ درختان در پاییز معروف بوده است. پیشنهاد ما این است سفری در امتداد جاده پارک داشته باشید تا زیبایی و تنوع بی‌نظیر رنگ‌های پاییزی را ببینید.

۳. پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی (Great Smoky Mountains National Park)، کارولینای شمالی

پاییز

یکی از پر‌بازدید‌ترین پارک‌های ملی در فصل خزان، پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی در کارولینای شمالی است. بهترین زمان بازدید از این پارک و لذت بردن از رنگ‌های بی‌نظیر، اواسط ماه سپتامبر و رفتن به ارتفاعات است.

۴. پارک ملی آکادیا (Acadia National Park)، ایالت مین

پاییز

پارک ملی آکادیا در ایالت مین در آمریکا واقع شده است، پارکی که مسافران از کنار زیبایی‌های فصل خزانش به راحتی نمی‌توانند بگذرند. آب و هوای خوب در این فصل و کاهش جمعیت همراه با ریزش برگ‌های رنگارنگ دو چندان بر جذابیت این پارک افزوده است.

۵. پارک ملی کوه‌های راکی (Rocky Mountain National Park)، کلرادو

پاییز

اواسط سپتامبر، بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کوه‌های راکی در کلرادو است. این پارک علاوه بر زیبایی‌های پر زرق و برق پاییزی دارای حیات‌وحش شگفت‌انگیز و جذابی هم است.

۶. پارک ملی دره کویاهوگا (Cuyahoga Valley National Park)، ایالت اوهایو

پاییز

به دنبال رنگ‌های باور‌نکردنی با چشم‌اندازی فوق‌العاده هستید؟ پارک ملی دره کویاهوگا در ایالت اوهایو آمریکا می‌تواند بهترین مکان باشد. اواسط تا اواخر ماه اکتبر هم زمان مناسبی برای سفر به این پارک است، زمانی که رنگ‌ سبز به زرد، پرتقالی و سرخ تغییر رنگ می دهد.

۷. پارک ملی صهیون (Zion National Park)، ایالت یوتا (Utah)

پاییز

پارک ملی صهیون در ایالت یوتا، شبیه به جواهری است که در تمام طول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد اما در فصل پاییز به یک مرکز توجه ویژه تبدیل می‌شود. بازدید‌کنندگانی که به لاس‌ وگاس سفر می‌کنند، می‌توانند پس از سه ساعت رانندگی به این پارک زیبا برسند تا سفری به یاد ماندنی را تجربه کنند.

۸. پارک ملی گرند تیتون (Grand Teton National Park)، ایالت وایومینگ (Wyoming)

پاییز

در اواسط ماه اکتبر، سفری به پارک ملی گرند تیتون در ایالت وایومینگ داشته باشید تا یکی از زیبا‌ترین پارک‌های جهان را در بهترین زمان سال مشاهده کنید.

۹. پارک ملی دریاچه کریتر (Crater Lake National Park)، ایالت اورگان (Oregon)

پاییز

پارک ملی دریاچه کریتر در ایالت اورگان آمریکا، دارای عمیق‌ترین دریاچه است و در فصل‌های تابستان و زمستان بازدید‌کنندگان زیادی دارد. با این حال اگر می‌خواهید نمایشی فوق‌العاده، جذاب و باور‌نکردنی از این پارک را به تماشا بنشینید، در فصل پاییز که جمعیت کمتری به این مکان سفر می‌کنند، بازدیدی داشته باشید.

۱۰. پارک ملی گلیشر (Glacier National Park)، ایالت مونتانا (Montana)

پاییز

پاییز، زمانی استثنایی برای بازدید از پارک ملی گلیشر است، فرقی نمی‌کند با تور همراه باشید که کمپینگی طولانی داشته باشید. علاوه بر زیبایی‌های فصل پاییز، این پارک از حیات‌وحش جذابی هم برخوردار است.

۱۱. پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon National Park)، آریزونا

پاییز

پارک ملی گرند کنیون، شاید شبیه به پاییز در دیگر پارک‌های ملی نباشد اما در آن بیش از ۲۰۰ گونه متنوع درخت و درختچه وجود دارد که در فصل برگ‌ریزان فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

۱۲. پارک ملی غار ماموت (Mammoth Cave National Park)، ایالت کنتاکی (Kentucky)

پاییز

پارک ملی غار ماموت، پارکی جذاب در ایالت کنتاکی آمریکا است که بیشتر به خاطر غار زیر‌زمینی موجود در آن مشهور است. اما اگر در فصل پاییز به این پارک سفر کنید، ممکن است با دیدن رنگ‌های جذاب و متنوع طلایی، بنفش، نارنجی، قرمز و .... آنچنان محو طبیعت شوید که دیگر غار مشهور این پارک را فراموش کنید.

۱۳. پارک ملی کوه‌های گوادالوپه (Guadalupe Mountains National Park)، ایالت تگزاس

پاییز

تگزاس شاید یکی از آخرین مکان‌هایی باشید که انتظار داشته باشید زیبایی‌های پاییز را در آن ببینید. با این وجود پارک ملی کوه‌های گوادالوپه یکی از برجسته‌ترین نقاط ایالت تگزاس است که در فصل پاییز به شدت خودنمایی می‌کند. در اواسط ماه اکتبر سفری به این پارک داشته باشید و مطمئن باشید که ضرری نخواهید کرد.

۱۴. پارک ملی دنالی (Denali National Park)، آلاسکا

پاییز

زمستان به سرعت در پارک ملی دنالی، سومین پارک ملی پهناور در کشور آمریکا در حال آمدن است اما اگر می‌خواهید تجربه‌ای ویژه داشته باشید، سریعا دست به کار شوید تا اتفاق جالبی که فقط یکبار در سال در این پارک اتفاق می‌افتد را از نزدیک به تماشا بنشینید.

۱۵. پارک ملی کانگری (Congaree National Park)، کارولینای جنوبی

پاییز

پارک ملی کانگری در ایالت کارولینای جنوبی شاید به شدت مورد کم توجهی قرار گرفته باشد اما تنها یک و نیم ساعت از کلمبیا فاصله دارد. این پارک کمتر دیده شده، دارای بلندترین درختان در شرق ایالات متحده است که رنگ‌های پاییزی در فصل خزان در آن به شدت خودنمایی می‌کنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه