گردشگری سلامت چین در حال رشد است

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
گردشگری سلامت چین در حال رشد است

گردشگری سلامت در چین در سال جدید نسبت به سالیان گذشته رشد داشته است.

مقاله‌های مرتبط:

بررسی وضعیت تورها در چین نشان‌دهنده این است که گردشگری سلامت تا چه حد مورد انتخاب چینی‌ها قرار گرفته است. در روزهای گذشته نیز گزارشی در این زمینه در انجمن گردشگری چین منتشر شده است.

طبق گفته «ژو هایدونگ» (Zhu Haidong) از مدیران دپارتمان بین‌المللی اداره طب سنتی چین، گردشگری سلامت شامل هر چیزی است که مرتبط با مداوای پزشکی و حفظ سلامتی و نمایش طب سنتی کشور چین باشد.

«ژائو زیهه» (Zhao Zihe) از محققان انجمن گردشگری چین چنین توضیح می‌دهد که گردشگری سلامت بر فعالیت‌های آرام، رها کننده فشار و حافظ سلامت به جای برنامه‌های گشت و گذاری که در گردشگری سنتی رایج است، تاکید دارد.

در سال گذشته، شمار گردشگران چینی که برای انجام معاینات و چکاپ پزشکی به هنگ‌کنگ، ماکائو، تایوان یا کشورهای خارجی دیگر سفر کرده‌اند، ۲.۲ درصد مسافران خروجی از این کشور را تشکیل دادند. امسال و طبق گزارش انتظار می‌رود که این عدد افزایش یابد.

طبق گزارش، بیش از ۲ میلیون چینی در سال ۲۰۱۷ به قصد مراجعه به مراکز درمانی یا مراکز ماساژ و یوگا به کشورهایی همچون هند و تایلند سفر کرده‌اند.

کشورهای ژاپن، تایلند، کره جنوبی و آمریکا و تایوان بالاترین تعداد گردشگران چینی را داشته‌اند. همچنین در چند سال اخیر، در خود سرزمین اصلی چین هم گردشگری سلامت رشد قابل توجهی داشته است. یکی از وب‌سایت‌های خدمات گردشگری خارجی چنین اظهار کرده که شهر «گویلین» (Guilin) در منطقه خودمختار «گوانگشی ژوانگ» (Guangxi zhuang) و «هایکو» (Haiku) در استان «هاینان» (Hainan) به دلیل برخورداری از آب و هوای مساعد و تجهیزات پزشکی پیشرفته به عنوان محبوب‌ترین مقاصد گردشگری سلامت در داخل کشور چین به حساب می‌آیند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه