حقایق جالب درباره بنتوتا؛ سریلانکا

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی چهار شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۱
حقایق جالب درباره بنتوتا؛ سریلانکا

بنتوتا یکی از شهرهای ساحلی و زیبای جنوب سریلانکا، در قاره آسیا سواحل زیبایی دارد و سالانه هزاران گردشگر را جذب می‌کند. یکی از مهم‌ترین همسایه‌های بنتوتا، کلمبو است.

بنتوتا، شهری ساحلی در کشور سریلانکا سالانه هزاران گردشگر را از سراسر دنیا جذب می‌کند و در فصل تابستان تور بنتوتا بهترین گزینه است. بنتوتا جمعیتی برابر با ۳۷ هزار نفر دارد و زبان رسمی آن سینهالی است. ازجمله سوغاتی‌های بنتوتا می‌توانیم به باتیک، وسایل دست‌ساز چوبی، سفال و ظروف برنجی اشاره‌کنیم. بنتوتا جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که ازجمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به باغ بریف و جزیره دارچین اشاره‌کنیم.

بنتوتا

با ما همراه باشید تا حقایق جالب در رابطه با تاریخ و فرهنگ بنتوتا را بررسی کنیم:

۱. نام بنتوتا بارها در بسیاری از کتاب‌های تاریخی آورده شده است و بسیاری از نویسنده کتاب‌های تاریخی به وجود منطقه‌ای به نام بنتوتا در سریلانکا اشاره‌کرده‌اند.

۲. معبد کاند ویهاری یکی از ۵ معبد باستانی در منطقه سریلانکا است که در بنتوتا واقع‌شده است.

بنتوتا

۳. پرتغالی‌ها در قرن ۱۷ میلادی قلعه‌ای کوچک در نزدیکی رود بنتوتا ساختند و نام آن را «پارانجی کوتاوا»، گذاشتند، معنی این واژه قلعه پرتغالی‌ها است.

۴. منطقه جنوب رودخانه بنتوتا، مدتی زیر سلطه پرتغالی‌ها بود. زمانی که هلندی‌ها اختیار منطقه را در دست گرفتند، کاربری قلعه را تغییر دادند و آن را به محلی برای استراحت افسران هلندی تبدیل کردند.

۵. انگلیسی‌ها هم برای مدتی در این منطقه به خانه‌سازی مشغول بودند و جیمز امرسون در کتابش به تفسیر منطقه‌ای کوچک در بنتوتا می‌پردازد و به آب‌وهوای خوب منطقه اشاره می‌کند.

بنتوتا

۶. بریتانیایی‌ها در اوایل قرن ۱۹ راه‌آهن را به بنتوتا آوردند و از آن برای انتقال محصولاتی ازجمله نارگیل و چوب استفاده می‌کردند.

۷. ویلا یا خانه‌های سامان(saman) یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها در بنتوتا است که بسیاری از گردشگران این مکان را برای اقامت انتخاب می‌کنند. در این ویلاها انواع خدمات ازجمله رفلکسولوژی، آب‌درمانی، آب گرم وجود دارد و بسیاری از گردشگران این ویلاها را برای استفاده از خدماتش انتخاب می‌کنند.

بنتوتا

۸. گشت‌وگذار در بنتوتا با دوچرخه یکی از پیشنهادهایی است که بسیاری از گردشگران ارائه می‌دهند، سیستم حمل‌ونقل بنتوتا قوی نیست به همین دلیل انتخاب دوچرخه به‌عنوان وسیله نقلیه برای بازدید از جاذبه‌ها، انتخابی درست و هوشمندانه است.

۹. یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های بنتوتا، بریف گاردن است که توسط هنرمند مشهور سریلانکایی، «بویس بوآ» طراحی‌شده است. بریف گاردن یا باغ بریف مساحتی برابر با ۵ هکتار دارد. هزینه ورودی باغ بریف ۳۵۰ روپیه است و از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعدازظهر امکان بازدید برای گردشگران وجود دارد.

بنتوتا

۱۰. امبالانگودا، منطقه مسکونی در ۲۵ کیلومتری بنتوتا است که به ماسک‌های جذابش مشهور است. در این منطقه انواع ماسک‌های چوبی بانام ماسک‌های شیطان و یا رقصنده‌های شیطان به فروش می‌رسند. امبالانگودا ۱۳ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و به‌عنوان منطقه‌ای برای خرید عتیقه و جواهرات قدیمی مشهور شده است.

بنتوتا

۱۱. سواحل بنتوتا از زیباترین سواحل شهرهای سریلانکا است که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و با درختان نارگیل پوشیده شده است. اگر دوستدار طبیعت هستید و به ورزش‌هایی مثل غواصی و ورزش‌های آبی علاقه دارید، سواحل بنتوتا بهترین گزینه است.

۱۲. یکی از زیباترین مناطق بنتوتا که بازدید آن به گردشگران پیشنهاد می‌شود، رودخانه مادو(Madu river) است. این رود در بخش غربی منطقه گاله واقع‌شده است و بانام بهشت پرندگان مشهور است. در این منطقه بیش از هزار و صد گونه پرنده یافت شده که شامل ۳۰۰ گونه بومی می‌شود.

۱۳. یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز بنتوتا، مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا است، در این مرکز انواع مختلف لاک‌پشت نگه‌داری می‌شوند و در این مرکز تخم‌گذاری می‌کنند. درواقع هدف اصلی از ایجاد چنین مرکزی کمک به بقای لاک‌پشت‌ها است. ورودی این مرکز برای بزرگ‌سالان ۱۰۰ دلار و برای کودکان رایگان است.

بنتوتا

۱۴. اگر قصد گشت‌وگذار و تفریح در ساحل رادارید، جزیره دارچین بهترین انتخاب است. در این جزیره انواع ورزش‌های آبی انجام می‌شود و می‌توانید از ورزش کردن در آن لذت ببرید.

بنتوتا

۱۵. یکی از فستیوال‌های مشهور بنتوتا، فستیوال پراهرا است که هر دو سال یک‌بار در اواخر دسامبر برگزار می‌شود. این فستیوال شبیه به فستیوال آلاسا پراهرا در شهر کندی است که در آن فیل‌های تزیین‌شده در میان آتش‌بازی و موسیقی به حرکت درمی‌آیند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه