خروج کامل کاروان های ایرانی از مکه مکرمه

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
خروج کامل کاروان های ایرانی از مکه مکرمه

با خروج آخرین کاروان‌های زائران ایرانی از مکه مکرمه از بامداد امروز ۲۱ شهریور ماه این شهر از حجاج کشورمان خالی شد.

 ناصر حویزاوی ستاد عملیات حج ۹۷ از پایان فعالیت ایستگاه‌های حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه خبر داد و گفت:

با توجه به حداقل رسیدن تعداد حجاج کشورمان در این شهر از ساعت ۲۱ شب گذشته (۲۰ شهریورماه) شیفت‌های ایستگاه‌های حمل و نقل درون شهری پایان یافت.

تا عصر امروز (چهارشنبه) نیز باقیمانده همکاران این ستاد و هیأت پزشکی حج که خدمات به زائران ارائه می‌کردند از مکه خارج می‌شوند.

زائری ایرانی که در بیمارستان سعودی بستری است به مدینه منوره منتقل خواهد شد.

امروز ۷۹۶۸ زائر در شهر پیامبر حضور دارند، ۳۴۷۴ زائر از فرودگاه مدینه به ایران در قالب ۱۳ پرواز انتقال می‌یابند. عملیات انتقال کاروان‌های مدینه بعد به شهر پیامبر نیز به اتمام رسیده است و کاروان‌هایی که پنج شب اقامتشان در مدینه تمام می‌شود از طریق فرودگاه این شهر به ایستگاه‌های پروازی در ایران منتقل می‌شوند.

دیروز انتقال زائران به ایستگاه‌های پروازی ارومیه، اهواز، بوشهر، رشت، زنجان، بندرعباس، کرمانشاه، زاهدان، کرمان و مشهد تمام شد. انتقال زائران به ایستگاه‌های اصفهان، شیراز و همدان هم امروز به پایان می‌رسد و پرواز به مقصد ایستگاه‌های شیراز، تهران، بیرجند، تبریز، ساری و گرگان هم در حال انجام است.

پروازهای دو شرکت ایران‌ایر و سعودی زائران ایرانی را به به کشور بازمی‌گردانند و طبق برنامه اعلام شده پروازهای برگشت زائران تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد.

امسال نزدیک به ۸۶ هزار نفر از ۱۹ ایستگاه پروازی به حج مشرف شدند.

عکس کاور از: #ساميوفيتش #y333y31

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه