کسب مقام اول خراسان رضوی در اسکان تابستانی در بین استان‌های کشور

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
کسب مقام اول خراسان رضوی در اسکان تابستانی در بین استان‌های کشور

در تابستان امسال استان خراسان رضوی باز هم مقام اول اسکان استان‌های کشور شد.

ستاد اسکان فرهنگیان از ۱۲ خرداد آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه که به بازگشایی مدارس نزدیک می‌شود، پایان یافت.

شریعتی سرپرست اداره تعاون و امور رفاهی کارکنان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت:

در تمامی سه دوره‌های اسکان سال ۱۳۹۶ از بُعد کمی و کیفی، استان خراسان رضوی رتبه اسکان اول استان‌های کشور شد. در نوروز ۱۳۹۷ نیز خراسان رضوی بعد از اصفهان در مقام دوم اسکان استان‌های کشور را کسب کرد. در تابستان ۱۳۹۷ خراسان رضوی باز هم مقام اول اسکان استان‌های کشور شد.

استان خراسان رضوی میزبان ۵۱۴ هزار، ۲۷۹ نفر پذیرش زائر و مهمان فرهنگی در تابستان ۱۳۹۷ و تا بیستم شهریور ماه بوده است. براساس مصوبه ستاد تحصیلات سفر استان و فرمانداری مشهد در دوره‌های نوروز و تابستان امسال این استان از پذیرش زائرین غیر فرهنگی خودداری کرده است.

۱۴۲ هزار و ۸۵۵ خانوار زائر و دو میلیون ۴۱۵ هزار و ۷۵ نفر پذیرش زائر و اسکان فرهنگیان در خراسان رضوی وجود داشته است. پذیرش این تعداد زائر نیاز به امکاناتی دارد که این استان با تهیه وسایلی نظیر مانند یخچال، فرش، موکت سعی در جلب رضایت مسافران داشته است.

شریعتی با اشاره به اینکه «کار اسکان زائران فرهنگی در مشهد مقدس تمام سال است»، افزود:

در زیر مجموعه بخش رفاهی ما، دبیرخانه دائمی به نام دبیرخانه «اسکان زائرین فرهنگی استان خراسان رضوی» ایجاد کرده‌ایم که در این دبیرخانه فرهنگیانی که مراجعه به استان می‌کنند در تمامی ایام سال پاسخ‌گوی آن‌ها باشیم.

پشتیبانی امور اسکان، آماده‌سازی فضاها، تعمیرات، تجهیزات، شست‌وشوی پتو و... توسط کارمندان این مجموعه انجام می‌شود.

سه دوره اسکان فرهنگیان در مشهد برگزار می‌شود، اما در تمامی استان‌های کشور دو دوره است؛ یک دوره نوروزی و دیگری تابستانی است که در شهر مشهد علاوه‌بر این دهه آخر صفر نیز میزبان هیئت‌های مذهبی پیاده و سواره است.

فقط از کلاس‌ها و مدارس درجه الف و ویژه استان برای خدمات رسانی به زائران فرهنگی استفاده شده است.

سایت‌ها و رزروهای اینترنتی ۶۰ درصد ظرفیت خانه‌های فرهنگیان را در اختیار گرفته‌اند.

سرپرست اداره تعاون و امور رفاهی کارکنان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در خصوص تخمین تعداد زائران فرهنگی در دهه اخر صفر عنوان کرد:

در سال ۱۳۹۶، ۹۲ هزار نفر در دهه اخر صفر به صورت کاروان پیاده و سوار در اسکان زائران فرهنگی قرار گرفتند که پیش‌بینی می‌شود امسال با شرایط جوی هوا مناسب به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

عکس کاور از محسن موسوی‌زاده

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه