قرارگیری گرجستان در رده چهارم جهان از نظر رشد گردشگری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
قرارگیری گرجستان در رده چهارم جهان از نظر رشد گردشگری

گرجستان از لحاظ رشد سریع گردشگری از کشورهای همچون فرانسه، ترکیه و اسپانیا پیشی گرفت.

سازمان جهانی گردشگری در گزارش سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که از نظر رشد گردشگری، گرجستان در رده چهارم جهان قرار دارد.

بالاترین رشد گردشگری در سال ۲۰۱۷ میلادی، با ۵۵ درصد رشد در مقایسه با یکسال قبل مربوط به کشور مصر بوده است.

کشور توگو با رشد ۴۶ درصد گردشگری بر اساس این گزارش، در رده دوم، ویتنام با ۲۹ درصد در رده سوم و گرجستان با رشد ۲۷/۹ درصد در رده چهارم قرار گرفته است.

بنا به گزارش سازمان جهانی گردشگری، گرجستان از کشورهای همچون فرانسه، ترکیه و اسپانیا از لحاظ رشد سریع گردشگری پیشی گرفته است.

به گزارش اداره ملی گردشگری گرجستان در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد هفت میلیون و ۵۵۵ هزار نفر گردشگر خارجی به این کشور سفر کرده‌اند و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل از آن بوده است.

گئورگی چوگوادزه رئیس اداره ملی گردشگری گرجستان، خاطرنشان کرد:

گرجستان از لحاظ توسعه سریع گردشگری در اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز در رده اول قرار گرفته بود.

اداره ملی گردشگری گرجستان اخیرا اعلام کرد که در هشت ماه امسال نزدیک به شش میلیون گردشگر خارجی، از گرجستان دیدار کردند که از مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۲٫۲ درصد بیشتر است.

این نهاد دولتی پیش‌بینی کرد که در مجموع ۸٫۵ میلیون گردشگر خارجی در سال جاری میلادی از گرجستان دیدار کنند و درآمد حاصل از آن به سه میلیارد دلار برسد.

گرجستان یکی از سه کشور منطقه قفقاز جنوبی است که قرار گرفتن بخشی از این کشور در سواحل دریای سیاه و  جاذبه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مناطق کوهستانی سرسبز شرایط خوبی برای توسعه گردشگری فراهم کرده است.

گرجستان ذخایر طبیعی خاصی ندارد و دولت این کشور به جذب گردشگران خارجی برای توسعه گردشگری توجه خاص می‌کند. همچنین اقدامات دولت برای ارائه خدمات گردشگری با کیفیت و قیمت مناسب، در سال‌های اخیر نتایج مثبتی داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه