پرواز تبریز - هامبورگ در آستانه لغو امتیاز

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
پرواز تبریز - هامبورگ در آستانه لغو امتیاز

بعد از ۱۶ ماه فعالیت، پرواز تبریز به مقصد هامبورگ آلمان و بالعکس شرکت هواپیمایی قشم ایر از این هفته لغو می‌شود.

نخستین پرواز مستقیم تبریز هامبورگ آلمان با حضور مسئولان استانی از جمله شهردار وقت در بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد که بر افزایش ارتباطات هوایی فرودگاه تبریز و همچنین تسهیل سفر تجار و گردشگران به این منطقه از کشور بارقه‌های امید ایجاد شد.

 به گفته بهرام وکیلی‌آذر رئیس هواپیمایی قشم ایر شعبه آذربایجان شرقی این پرواز از جمعه این هفته به‌دلیل عدم حمایت مسئولان ارشد استانی و شهری فعلا انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پروازهای تبریز – هامبورگ مسافری و تجاری بود بیان کرد:

تلاش‌های فراوانی برای کسب امتیاز انجام دو پرواز در هفته صورت گرفته بود که خوشبختانه با استقبال تجار و بازرگانان بخش خصوصی نیز مواجه شده بود ولی هیچ یک از مسئولان استانی متاسفانه به وعده‌های خود عمل نکردند و این امر موجب شد تا قشم ایر نیز فعلا این پرواز را لغو کند.

ایشان وجود این ظرفیت برای فرودگاه بین‌المللی تبریز را بسیار ارزشمند خواند و گفت اگر چنین امکاناتی برای شهر فراهم شده باید مورد حمایت مسئولان عالی رتبه استان قرار می‌گرفت که متاسفانه کمترین توجهی به این موضوع با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در سطح استانداری و شهرداری نشد.

وکیلی‌آذر در ادامه بیان کرد که بر اساس تفاهمی صورت گرفته بعد از آغاز پروازهای مستقیم تبریز – هامبورگ ۱۱ دستگاه مسئول پیگیری و حمایت از این موضوع شدند که اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری تبریز، استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی سهلان، اداره‌کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی و شرکت قشم ایر از آن جمله هستند، مقرر شد در خصوص حمایت از تداوم این پروازها این ۱۱ دستگاه جلساتی برگزار کنند که متاسفانه با وجود درخواست‌های متعدد در ۱۶  ماه گذشته حتی یک جلسه هم برگزار نشد.

 رئیس هواپیمایی قشم ایر شعبه آذربایجان شرقی ادامه داد:

متاسفانه مسئولان استان متوجه اهمیت موضوع نیستند و تنها پرواز اروپایی فرودگاه تبریز در سالی که تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است در آستانه لغو کامل قرار دارد.

وی در تشریح حمایت‌هایی که می توانست زمینه‌ساز توسعه این ظرفیت را فراهم کند بیان کرد که از شمال غرب کشور روزانه هزاران تن بار جهت ارسال به اروپا به‌سمت فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود که می‌توانست از طریق این پرواز انجام شود؛ چراکه هواپیمای تخصیص داده شده دارای کارگو بزرگ‌تری برای ارسال بار است و در هر پرواز می‌تواند بالغ بر ۱۰۰ تن بار را حمل کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه