ابزار جدید گوگل؛ ابزاری برای تسهیل گردشگری

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
ابزار جدید گوگل؛ ابزاری برای تسهیل گردشگری

با استفاده از ابزار «تورینگ برد» که گوگل به تازگی معرفی کرده است، می‌توان بهترین فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها در مقاصد گردشگری مختلف را به‌راحتی پیدا کرد.

اگر از گشتن برای پیدا کردن تفریحات و فعالیت‌های مختلف در حین مسافرت خسته شده‌اید، ابزار جدیدی که کارگاه تجربی Area 120 گوگل معرفی کرده است شاید بتواند کار شما را کمی راحت‌تر کند. سایت «تورینگ بِرد» (Touring Bird) مختص کاربران موبایل طراحی شده است تا با گردآوری تورها، فعالیتها و جاذبه‌های گردشگری در مقصد‌های برتر گردشگری دنیا، یک موتور جستجوی ساده و تصویری با کاربردی آسان برای مخاطبان ایجاد کند.

هدف این سایت از تعبیه‌ی فیلترهایی بر اساس قیمت (شامل فعالیت‌های رایگان) و راهنمایی‌هایی که توسط افراد محلی انجام می شود، فراهم کردن راهی آسان برای مسافران است تا بتوانند بدون دردسر برای کارهایی که می‌خواهند در تعطیلات‌شان انجام بدهند، به ویژه بازدید از جاذبه‌های برتر گردشگری، برنامه‌ریزی کنند.

لکس پوجاری (Lax Poojary) که رهبری تیم «تورینگ برد» را به عهده دارد می‌گوید:

سفرهای تفریحی به طور معمول بین سه تا هشت روز طول می‌کشد. مردم می‌خواهند در چند روز اول بهترین کارها را انجام بدهند و بهترین جاذبه‌ها را ببینند؛ ولی بعد از آن می‌خواهند که چند تجربه‌ی غیرمعمول هم داشته باشند. خواستیم با این کار یک فروشگاه چند منظوره تاسیس کنیم.

تورینگ بیردبه این موضوع توجه کنید که پیشنهادات تورینگ برد با معروف‌ترین جاذبه‌های هر منطقه شروع می‌شود – مانند نشان هالیوود در لس آنجلس یا ساختمان امپایر استیت در نیویورک – و بعد از آن، به سراغ پیشنهادات شخصی می‌رود که مردم محلی به گردشگرها ارائه می‌کنند – مانند موزه‌ی «الکتریک لیدی لند» (Electric Ladyland) آمستردام که به هنر فلورسنت اختصاص داده شده است یا قدیمی‌ترین چایخانه در پاریس.

پوجاری می‌گوید که با این که جستجوی آنلاین پروازها و هتل‌های مختلف در میان شرکت‌های مختلف اجاره‌ی مستغلات و خطوط هواپیمایی کار آسانی است؛ ولی فعالیت‌ها در چندین سایت مختلف پراکنده هستند:

توجه زیادی به پروازها و هتل‌ها شده است؛ اما ابزار جستجوی قدرتمندی برای موضوعات دیگر وجود ندارد. همین باعث می‌شود که مسافران در سایت‌ها و پلت‌فرم‌های مختلف سرگردان باشند و تلاش کنند که کیفیت و ارزش هر کدام را با دیگری مقایسه کنند.

با این که تورینگ برد یک اپلیکیشن مستقل نیست؛ ولی درست مانند یک مرورگر اینترنت به نظر می‌رسد که می‌تواند فهرست علاقه‌مندی‌های کاربران را در خود ذخیره کند و امکان رزرو مستقیم از سایت را فراهم کرده است؛ همچنین تمرکز این ابزار به طور مشخص روی ساده‌سازی جستجوهای پیشرفته روی نقشه‌ها و تبدیل آن‌ها به صورت تجربه‌ای واحد و یکپارچه است.

موضوع مهم دیگر درباره این اپلیکیشن، طیف وسیع فعالیت‌های رایگانی است که در آن گنجانده شده است. پوجاری می‌گوید:

برخی از بهترین فعالیت‌ها به صورت رایگان انجام می‌شوند؛ اما برای پیدا کردن آن‌ها باید خیلی جستجو کرد.

تورینگ بیرد

او می‌افزاید که فعالیت‌های رایگان با کیفیتی که در این اپلیکیشن می‌توان یافت، همان موضوعی است که می‌توان امیدوار بود باعث تمایز بین تورینگ برد و ابزارهای دیگر بشود. به عبارت دیگر، تورینگ برد تنها یک ابزار برای رزرو نیست – بلکه سازندگان آن امیدوارند خدمات خوبی به مسافران ارائه بدهند، حتی اگر آن‌ها بودجه‌ی زیادی برای مسافرت خود کنار گذاشته باشند.

تورینگ برد، علاوه بر معرفی فعالیت‌های رایگان، کار منحصربه‌فردی هم در مورد قیمت‌ها انجام داده است: در حالی که شرکت‌های مختلف تورهای متنوع با فعالیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کنند، این ابزار هر کدام از آن‌ها را تفکیک می‌کند و بهترین قیمت را برای فعالیت یا فعالیت‌های انتخابی نشان می‌دهد.

تورینگ برد، با بهره‌گیری از کارشناسان محلی (که برخی از آن‌ها، خودشان، برگزار کننده‌ی تورهای مختلف هستند) تلاش می‌کند تا پیشنهاداتی بی‌همتا به کاربران عرضه کند. در حال حاضر، ۴۰۰ همکار در ۲۰ شهر، با ۲۰۰۰ پیشنهاد محلی و در مجموع، با ۲۵ هزار فعالیت متنوع، در این سایت حضور دارند.

از روز پنج شنبه، تورینگ برد در ۲۰ مورد از برترین مقاصد گردشگری در سطح جهان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت: آمستردام، بارسلونا، برلین، بوستون، شیکاگو، لاس وگاس، لندن، لس آنجلس، مادرید، میامی، دهلی نو، نیویورک، اورلاندو، پاریس، پراگ، رم، سن دیگو، سان فرانسیسکو، تورنتو و واشنگتن دی سی.

مطالب مرتبط:

دیدگاه