تماشا کنید: پخت سیب زمینی فنری در خیابان‌های بانکوک

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید: پخت سیب زمینی فنری در خیابان‌های بانکوک

سیب‌زمینی سیخی ترنادو یا سیب‌زمینی فنری، شکل نسبتا جدیدی از سیب‌زمینی سرخ کرده است که ظاهر جذاب آن اشتهای هر فردی را بر می‌انگیزد.

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که سیب‌زمینی سرخ کرده را که یکی از فست‌فودهای محبوب در جهان است، دوست نداشته باشد. طعم خوشمزه و ترد سیب‌زمینی سرخ کرده همه را وسوسه می‌کند. در کشورهای تایلند، چین، کره جنوبی و شیلی، نوع جدیدی از سیب‌زمینی سرخ کرده به نام سیب‌ زمینی فنری یا سیب‌زمینی سیخی ترنادو به عنوان یک غذای خیابانی محبوب عرضه شود که ظاهر واقعا جذاب و اشتها برانگیزی دارد و حتی کسانی که رژیم سختی گرفته‌اند نیز با دیدن آن وسوسه می‌شوند.

سیب زمینی فنری

برای تهیه این نوع سیب‌ زمینی سرخ کرده ابتدا آن را با یک دستگاه مخصوص به شکل یک فنر با حلقه‌های به هم پیوسته در می‌آورند و بعد از فرو کردن آن‌ها در داخل سیخ‌های چوبی، آن‌ها را همانند سیب‌زمینی سرخ کرده معمولی در روغن فراوان سرخ می‌کنند. در ضمن می‌توان سیب‌زمینی‌ها را با فر با کمترین روغن نیز تهیه کرد. همچنین امکان تهیه سیب‌زمینی فنری به صورت دستی و بدون استفاده از دستگاه نیز وجود دارد.

سیب زمینی فنری

برای مزه‌دار کردن این غذای خیابانی پرطرفدار، از ادویه‌جات مخصوص و موادی مانند پنیر، پیاز، سبزیجات معطر و حتی عسل استفاده می‌شود. گاهی اوقات نیز سس‌های تندی در لابه‌لای سیب‌زمینی‌ها استفاده می‌شود. سیب ‌زمینی فنری می‌توانند در کنار ساندویچ یا همبرگر به عنوان یک مکمل عالی استفاده شود.

سیب زمینی فنری

در ادامه شما را به تماشای ویدیویی از تهیه این غذا در خیابان‌های بانکوک دعوت می‌کنیم.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه