حمل و نقل عمومی بنتوتا؛ سریلانکا

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی بنتوتا؛ سریلانکا

بنتوتا یکی از شهرهای ساحلی سریلانکا است که در همسایگی کلمبو قرار دارد. بنتوتا جمعیت کمی دارد و حمل و نقل عمومی در آن با استفاده از اتوبوس، تاکسی و قطار محلی انجام می‌شود.

بنتوتا، شهر آرام ساحلی با جمعیت کم، یکی از زیباترین شهرهای سریلانکا است که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند، تور بنتوتا یکی از پرطرفدارترین تورها در دنیا است. بنتوتا جمعیتی برابر با ۳۷ هزار نفر دارد و اداره شهر زیر نظر شورای شهر است و این شورا تحت نظر دولت محلی است.

بنتوتا جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد، از جمله این جاذبه‌ها می‌توانیم به باغ بریف (Brief Garden)، معبد کاند ویهاری (Kande Vihare Temple) و جزیره دارچین (Cinnamon Island) اشاره کنیم. برای مشاهده‌ی این جاذبه‌های دیدنی می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر ساحلی استفاده کنید.

در این مطلب به سراغ بررسی سیستم حمل و نقل عمومی بنتوتا رفته‌ایم، با ما همراه باشید:

بنتوتا

اتوبوس

بنتوتا

بنتوتا شهری کوچک است و جابه‌جایی در آن سخت نیست، برای دسترسی به مکان‌هایی نزدیک بنتوتا مثل بریف گاردن می‌توان از اتوبوس‌های محلی استفاده کرد. اتوبوس‌های عمومی بنتوتا برنامه منظمی ندارد و در بیشتر اوقات با تأخیر حرکت می‌کند، پس اگر برنامه دقیقی برای بازدیدهای خود در نظر گرفته‌اید از اتوبوس برای جابه‌جایی استفاده نکنید.

تاکسی

بنتوتا

تاکسی‌ها یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل در بنتوتا است، از آنجایی‌که بنتوتا شهری است گردشگر پذیر، برای گرفتن تاکسی با مشکل مواجه نخواهید شد. به یاد داشته باشید که قبل از سوارشدن تاکسی در رابطه با کرایه با راننده صحبت کرده و به قیمتی توافقی برسید. بسیاری از تاکسی‌های که از درب هتل‌ها به گردشگران سرویس می‌دهند عمومی نیستند، قبل از صحبت کردن با راننده، از افراد محلی یا محلی معتبر نرخ کرایه را جویا شوید.

کرایه وسیله نقلیه

بنتوتا

شاید برای شما هم عجیب باشد ولی در بنتوتا نمی‌توانید دوچرخه و خودرو کرایه کنید. در شهر کوچکی مثل بنتوتا پیاده‌روی کار روشی بسیار به‌صرفه و آسان است. اگر پیاده‌روی برایتان سخت است و اصرار بر کرایه خودرو دارید، در شهر کلمبو خودرو کرایه کنید و به سمت بنتوتا حرکت کنید.

قطار محلی

قطار محلی بنتوتا

خط قطار محلی در بنتوتا، شهرهای کوچک نزدیک را به هم متصل می‌کند. اگر قصد گردش در منطقه و بازدید از سواحل زیبا رادارید، قطار محلی پیشنهاد خوبی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه