گزارش سازمان جهانی گردشگری از صنعت گردشگری ایران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
گزارش سازمان جهانی گردشگری از صنعت گردشگری ایران

سازمان جهانی گردشگری در جدیدترین‌ گزارش خود از رشد منفی صنعت گردشگری ایران در بازه زمانی ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ خبر داد.

نسخه جدید گزارش سازمان جهانی گردشگری (WTO) در ماه آگوست، نشان از رشد منفی ۱٫۵ درصدی گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷، نسبت به سال ۲۰۱۶ دارد. ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی، در مجموع ۴ میلیون و ۸۶۷ هزار نفر گردشگر داشته که این رقم در سال ۲۰۱۶، ۴ میلیون و ۹۴۲ هزار بوده است.

شمار گردشگران خارجی ایران در سال ۲۰۱۰ به نقل از این گزارش، ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار نفر عنوان شده است.

همچنین در این گزارش، سهم ایران از بازار جهانی گردشگران بین‌المللی ۱٫۵ درصد اعلام شده است. علاوه بر آن، میزان درآمد ایران از گردشگری در سال ۲۰۱۰، ۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون دلار، در سال ۲۰۱۶، ۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار بوده، و آماری از این درآمد در سال ۲۰۱۷ در دسترس نیست. این در حالی است که تخمین مسئولان میراث‌فرهنگی از درآمد گردشگری در سال گذشته، در حدود ۶ میلیارد دلار بوده است.

از طرفی، مسئولان سابق سازمان میراث‌فرهنگی درآمد گردشگری سال ۹۵ مقارن با سال ۲۰۱۶ را حدود ۸ میلیارد دلار اعلام کرده‌ بودند که در مقابل آمار سازمان جهانی گردشگری (۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار) حدود ۴۶ درصد کمتر است.

افت گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ در حالی اتفاق افتاده است که شورای جهانی سفر و گردشگری، شمار گردشگران ورودی به ایران را با ۱۶ درصد رشد و معادل ۵ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر پیش‌بینی کرده بود.

آمار گردشگری ایران

منبع عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه