آمریکا، بهترین مقصد برای گردشگری حیات وحش انتخاب شد

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
آمریکا، بهترین مقصد برای گردشگری حیات وحش انتخاب شد

فهرست بهترین مقاصد برای گردشگری حیات وحش اعلام شد.

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از شاخص جهانی گردشگری حیات وحش، آمریکا در صدر فهرست بهترین مقاصد برای این نوع گردشگری قرار گرفت. پایگاه «ترو لاکچری تراول» (True luxury travel) برای تعیین بهترین کشورها برای گردشگری حیات وحش فاکتورهای گوناگونی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. از این عوامل می‌توان به گوناگونی زیستی حیات وحش، تلاش‌های حفاظتی و فراوانی پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده طبیعی اشاره کرد.

گفته می‌شود که گردشگری حیات وحش، روز به روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود و مقاصد شگفت‌انگیز زیادی برای گردشگران وجود دارند که ممکن است انتخاب آن‌ها و این‌که از کجا شروع کنند سخت باشد. برای کمک به کمتر کردن این گزینه‌ها و راحتی انتخاب، این رده‌بندی جدید برای کشورها انجام گرفت.

حیات وحش آمریکا

نتایح این بررسی نشان می‌دهد که کشور آمریکا در صدر رده‌بندی برترین مقاصد برای گردشگری حیات وحش قرار گرفته است و پس از آن، رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار کشورهای ونزوئلا، برزیل، تایلند، تانزانیا، کلمبیا، کرواسی، مکزیک، استرالیا و کانادا قرار دارد.

آمریکا به لطف دارا بودن ۶۰ پارک ملی و ۷۵۷ موزه تاریخ طبیعی و همچنین تلاش‌های گسترده و عالی برای حفاظت از گونه‌های جانوری و البته گوناگونی زیاد جانورانش در صدر قرار گرفته است. این کشور همچنین در زمینه حفاظت از جانداران بزرگ (در اصطلاح علمی بزرگ‌زیاگان یا megafauna) نیز نمره بالایی را کسب کرده است و در رده‌بندی شاخص حفاظت از جانداران بزرگ نیز توانسته یکی از برترین کشورها باشد.

کشور ونزوئلا نیز که در رده دوم فهرست قرار دارد، دارای بالاترین نسبت مناطق حفاظت‌شده طبیعی است چرا که ۵۴٫۱۴ درصد مساحت این کشور را این مناطق تشکیل می‌دهند.

منبع عکس‌ متن و کاور مقاله: Gettyimages

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه