۱۰ شهر گران دنیا برای مهاجران در سال ۲۰۱۸

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی سه شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
۱۰ شهر گران دنیا برای مهاجران در سال ۲۰۱۸

جالب است بدانیم هزینه‌های روزمره و سالانه‌ی زندگی برای مهاجران در کدام شهرهای دنیا از همه بالاتر است. ده تا از گران‌ترین شهرها را ببینید.

شرکت ECA International به‌تازگی گزارشی از هزینه‌ی سالانه‌ی زندگی در شهرهای مختلف منتشر کرده و گران‌ترین شهرهای دنیا را برای مهاجران مشخص کرده است. 

برای تهیه‌ی این فهرست، دفتر مشاوره‌ی مدیریت بازرگانی هزینه‌ی روز به روز سبد کالا و خدماتی را که عموما مهاجران درکشورهای مختلف با آن سر و کار دارند، با هم مقایسه کرده است.

بخش زیادی از این هزینه‌ها شامل خوراک، پوشاک، تفریح و سیگار است. در این تحقیق که در ۴۷۵ مکان در دنیا انجام شد، قیمت کالاها و خدمات را مورد به مورد با سال گذشته مقایسه کردند،‌ مثلا هزینه‌ی یک لیتر بنزین، یک لیوان قهوه و یک بلیط سینما.

شهرهای اروپایی در بالای فهرست جا گرفته‌اند. حدود یک سوم  از ۱۰۰ شهر گران، در اروپا قرار دارند. در ۵۰ شهر گران بالای فهرست، تنها سه شهر امریکایی دیده می‌شوند؛ اگرچه صدر فهرست به قاره‌ی آمریکا تعلق گرفت.

استیون کلیفدر (Steven Kilfedder)، مدیر تولید شرکت بین‌المللی ECA گفت: «وضعیت اقتصادی در ونزوئلا به‌طرز فزاینده‌ای در حال تغییر است؛ تورم سالانه تا مارس ۲۰۱۸ به‌‌شکل عجیب و غریبی به ۷ هزار درصد در سال رسید، و در طی شش ماه تورم ۱۸۰۰ درصد بود. همچنان‌که وضعیت اقتصادی و سیاسی بدتر می‌شود، و به‌دلیل پایین‌ آمدن ارزش بولیوار، واحد پول این کشور، هزینه‌ی کالاها به‌صورت تصاعدی بالا می‌رود. به همین دلیل کاراکاس در صدر شهرهای گران قرار گرفت.»

کلیفدر همچنین گفت: «در میان پنج شهر بالای لیست، چهار شهر از سوئیس را می‌بینیم، در حالی که تورم در آن‌ها منفی یا بسیار پایین است. توان بالای واحد پول سوئیس و به‌ویژه بهای زیاد مواد خوراکی از دلایلی هستند که زندگی در این کشور را برای خارجی‌ها گران کرده است.

گران‌ترین شهر را در شماره‌ی یک می‌بینید. میان رتبه‌ی ده تا بیست، نام‌هایی مثل هنگ‌کنگ، استاوانگر در نروژ، پکن ،کپنهاگ و سنگاپور هم به‌چشم می‌خورد.

۱۰- شانگهای، چین

شانگهای

۹- اسلو، نروژ

اسلو

۸- سئول، کره جنوبی

سئول

۷- توکیو، ژاپن

توکیو

۶- لواندا، آنگولا

لواندا

۵- برن، سوئیس

برن

۴- بازل، سوئیس

بازل

۳- ژنو، سوئیس

ژنو

۲- زوریخ، سوئیس

زوریخ

۱- کاراکاس، ونزوئلا

کاراکاس

مطالب مرتبط:

دیدگاه